| کد خبر: 337 |

تین نیوز | مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که تنها آزمایشگاه مرجع تست آلایندگی و ایمنی خودرو کشور است، با اعلام اینکه اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین تست آزمون جاده‌ای نمی‌شوند، از واقعیت‌های تلخ درباره وضعیت استاندارد این خودروها پرده برداشت.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: در ارتباط با بحث خودروهای سنگین و اتوبوس‌ها در ایران هیچ‌گونه تست آزمون جاده‌ای نداریم. نبی بیدهندی افزود: مجموعه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در ارتباط با موضوع آزمون جاده‌ای یک شرکت مشترکی را با خودروسازها دارد و بخشی از سهام نیز مربوط به این آزمایشگاه است و در این راستا به دنبال این هستیم که مرکزی را ایجاد کنیم که حداقل بزرگ‌ترین مرکز در میان کشور، منطقه و حتی آسیایی باشد که متاسفانه در موضوع گرفتن زمین آن فعلا با مشکل مواجه شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه این مرکز تست قرار است در جاده قم تاسیس شود، افزود: متاسفانه هنوز مشکلات زیادی داریم اما به جد به‌دنبال راه‌اندازی مرکز تست آزمون جاده‌ای خودروها هستیم تا چنین آزمون‌هایی را برای خودروهای سنگین همانند خودروهای سبک راه‌اندازی کنیم.

بیدهندی درباره اسکانیا اظهار کرد: نمی‌توان گفت مشکلات این خودرو فقط مربوط به بخش فنی آن است و بخش اعظمی از مشکلات مربوط به عدم انجام تست آزمون و عدم رعایت قوانین از سوی صاحبان و رانندگان این خودروهاست که باعث بروز حوادث می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اشاره به اینکه اسکانیا یک خودروی اروپایی است، ادامه داد: در تمام دنیا این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در مراکزی که مربوط به تست آزمون جاده‌ای است این خودروها به صورت مستمر تست می‌شوند در حالی که در ایران چنین تستی وجود ندارد.

بیدهندی درخصوص مجوزهایی که برای این خودروها صادر می‌شود، گفت: در ارتباط با خودروهایی که وارداتی است تستی انجام نمی‌شود و مجوز شماره‌گذاری و تردد بر اساس مدارک و گواهی صادره از کارخانه تولیدکننده به این خودروها صادر می‌شود که این امر مشکلاتی را به‌همراه دارد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: آزمایشگاه مرجع تست آلایندگی و ایمنی خودرو (ISQI) برای یک پروژه تحقیقاتی تعدادی از خودروهای سواری وارداتی را تست کرد و در حالی که تمام این خودروها با گواهی استاندارد یورو 5 وارد شده‌اند، حتی استاندارد یورو4 را هم پاس نکردند.

بیدهندی درباره اظهارات دادستان اصفهان مبنی بر اینکه اتوبوس‌های اسکانیا در اروپا کاربری درون شهری دارند درحالی که در ایران کاملا کاربری برون شهری برای این خودرو تعریف شده، گفت: بنده هم این موضوع را تایید می‌کنم و در جریان آن قرار دارم.

مباحث و قوانین در هر کشوری متفاوت است و نباید منتظر باشیم، اتفاق و حوادثی رخ بدهد تا به دنبال راهکار آن باشیم. برای جلوگیری از کاربرد بین‌شهری اتوبوس‌های اسکانیا ضعف‌های قانونی و مسائل هزینه‌ای وجود دارد.او افزود: در ارتباط با علت حوادث و اینکه عنوان می‌شود نزدیکی باک بنزین به باطری منجر به حوادث شده، هیچ‌گونه آنالیزی را انجام ندادیم که بخواهیم بر اساس مدرک درباره آن اظهارنظر کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل