| کد خبر: 135450 |

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: علت نارضایتی رانندگان تاکسی در قم از کمبود مسافر، فعالیت تعداد بالای مسافرکش‌ شخصی است که باید با آن برخورد جدی شود.

تین‌نیوز | 

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: علت نارضایتی رانندگان تاکسی در قم از کمبود مسافر، فعالیت تعداد بالای مسافرکش‌ شخصی است که باید با آن برخورد جدی شود.

 

مرتضی عزتی  با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار و 932 دستگاه انواع تاکسی در سطح شهر قم تردد می‌کند، گفت: این تعداد شامل تاکسی بی‌سیم با 900 دستگاه، نزدیک به 2400 دستگاه تاکسی خطوط، 230 دستگاه ون و حدود 2300 دستگاه تاکسی گردشی است.

 

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار وانت بار و هزار و 500 دستگاه سرویس مدرسه هم توسط تاکسیرانی قم ساماندهی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 21 هزار راننده با تاکسیرانی قم همکاری دارد که اگر هر کدام از این افراد سه نفر را تحت پوشش داشته باشند جمعیتی حدود 72 هزار نفر و به عبارتی یک پانزدهم جمعیت قم تحت پوشش ناوگان تاکسیرانی این شهر هستند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم با اشاره به اینکه میانگین عمر تاکسی‌های قم 9 سال و نیم بود، گفت: طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت گرفت و بیش از یک‌هزار و 200 دستگاه نوسازی شد که در حال حاضر میانگین عمر تاکسی‌های قم به پنج سال و نیم رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد دستگاه‌های تاکسی هر شهر با توجه به تراکم جمعیت، وسعت و بافت شهری مشخص می‌شود، گفت: این تعداد برای استان قم به ازای هر 150 نفر یک دستگاه تاکسی است.

 

فعالیت 6 هزار تاکسی در قم

عزتی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار دستگاه اعم از تاکسی گردشی و خطوط در قم فعالیت دارد، عنوان کرد: با توجه به جمعیت، این شهر نیازمند هشت هزار دستگاه تاکسی هستیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به بافت شهری و تراکمی که در مرکز شهر قم وجود دارد و بیشتر مسیرهایی شهر هم به مرکز شهر منتهی می‌شود به همین دلیل طی چهار سال گذشته ناوگان تاکسیرانی گسترش نداشته و بیشتر تلاش‌ها در راستای نوسازی ناوگان است.

 

لزوم برخورد با مسافرکش‌های شخصی در قم/ هشدار به کامیون‌های دیزلی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در پاسخ به سؤالی درباره نارضایتی برخی از تاکسیران‌های شهر از نبود مسافر ابراز داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار خودرو شخصی در سطح شهر اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند و از طرفی دیگر برخی افراد بعد از ظهرها هم به عنوان شغل دوم جابه‌جایی مسافر را دارند که همین نکته باعث ایجاد برخی از نارضایتی‌ها در تاکسیران‌ها شده و پلیس راهور باید در این زمینه به شکل جدی‌تری اقدام کند و با مسافرکش‌های خودروهای شخصی برخورد کند.

 

نصب مانیتورهای تبلیغاتی

وی همچنین به طرح جدید نصب مانیتور تبلیغاتی در برخی از تاکسی‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: 50 دستگاه تاکسی مانیتورهای تبلیغاتی را در تاکسی‌های خود نصب کرده‌اند که بر اساس تصمیمات گرفته شده 60 درصد درآمد به راننده، 30 درصد به شرکت حمل و نقل و مابقی هم به شرکت تبلیغاتی تعلق دارد و چنانچه این طرح درآمدزا باشد در آینده در سایر تاکسی‌ها هم گسترش پیدا می‌کند.

 

عزتی در ادامه به طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: رانندگان تاکسی‌های پایین‌تر از مدل 85 می‌توانند به سایت تعیین شده برای آن‌ها مراجعه کرده و از تسهیلات نوسازی استفاده کنند و این سایت تا دو ماه دیگر همچنان باز است.

 

نوسازی وانت‌بارها با وام 8 درصد

وی به نوسازی وانت‌بارها هم اشاره کرد و اظهار داشت: دارندگان وانت‌بارهای قدیمی هم باید به سایت اعلام شده مراجعه کنند و تسهیلات نوسازی با وام 8 درصد دریافت و خودرو خود را نوسازی کنند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه نسبت به وضعیت کامیون‌ها هم هشدار داد و ابراز کرد: کامیون‌ها با سوخت دیزلی باید هر چه سریع‌تر برای دریافت پروانه حمل بار به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند در غیر این صورت سوخت خودروی آن‌ها از تیرماه قطع می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مدیریت لجستیکی در حوزه حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی در زلزله اخیر کرمانشاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل