| کد خبر: 124084 |

تین‌نیوز| مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، نوید خدمات شایسته در اقدامی منسجم در اجرای آئین‌نامه حمل‌ونقل دانش آموزان با همراهی آموزش و پرورش را داد.
 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مسعود طبیبی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: در ساماندهی اموری که بعضا ماهیتی دو جانبه داشته و نیاز به همکاری دو مجموعه اجرایی در کشور را دارد، همواره موضوعات به کندی و در نهایت با ابلاغ مقام ارشد به نتیجه خواهد رسید.

 
وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: موضوع لزوم بازنگری در ارائه خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموز و واکاوی مشکلات و ارائه طرحی برای وحدت رویه، خوشبختانه بعد از سال‌ها مسکوت ماندن باردیگر به همت دو مجموعه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و دفتر انجمن اولیاء و مربیان وزارت‌آموزش و پرورش با نگاهی تخصصی و موشکافانه در حال به ثمر نشستن است. 
 
طبیبی با بیان این مطلب که « جلسه مشترک و با حضور مقامات ارشد هر دو مجموعه و مدیرکل و نمایندگان مجموعه آموزش و پرورش تهران موضوع با مشکلات و آسیب شناسی حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی شهر تهران، برگزار شد»، ابراز داشت: این جلسه به منظور تحلیل نتایج بازدیدهای میدانی مشترک از شرایط ارائه خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی در سطح شهر تهران انجام شده بود که مورد ارزیابی دو طرف قرار گرفت. 
 
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری با اشاره به مصوبات جلسه مشترک با آموزش و پرورش، گفت: احصاء  وظایف مجموعه‌ها طبق قوانین و لزوم ابلاغ شرح این وظایف به منظور ایجاد وحدت‌رویه به کل کشور از جمله مصوبات این جلسه بود. 
 
به گفته طبیبی، آن‌چه که از نگاه کارشناسی قابل طرح است این است که متاسفانه موضوع حمل‌ونقل دانش‌آموزی تنها محلی برای ارائه خدمات حداقلی به این بخش بوده و لذا، باید دانست ساماندهی تنها با صرف زمان و برنامه‌ریزی دقیق محقق خواهد شد که نظارت عالیه دو وزارت‌خانه کشور و آموزش و پرورش که با ارائه طرحی مشترک و منسجم از سوی این اتحادیه صورت گرفته است شاهد آن باشیم که  ذی‌نفعان واقعی (دانش آموزان) که آینده‌سازان لایق این کشور هستند بتوانند در امنیت و رضایت خاطر از خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزی برخوردار شوند.
 
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ساماندهی مناسب حمل‌ونقل دانش‌آموزی در سراسر کشور، گفت: برای تحقق این شرایط برآوردهای لازم انجام شده از سوی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و مدل های اقتصادی ارائه شده آنها، با پرداخت رقمی معادل ده هزار تومان از سوی هر خانواده می‌توان پایش لحظه‌ای از وضعیت تردد خودرو حمل‌ونقل دانش‌آموزی برای والدین، پرداخت به موقع حق‌الزحمه رانندگان فعال در این عرصه از سوی شرکت‌ها، دریافت حق‌الزحمه خدمات مصوب از سوی شرکت‌های ذی‌صلاح طرف قرارداد تاکسیرانی‌ها بر اساس دریافت کرایه سرویس مصوب شورای اسلامی شهر تهران و در نهایت ایجاد رضایت مجموعه اولیاء و دستگاه‌های اداری مرتبط با موضوع حمل‌ونقل دانش‌آموزی را فراهم آورد.
 
طبیبی در قیاس رقم یاد شده با هزینه گزاف سرویس مدارس، یادآور شد: مقایسه این عدد با ارقام پرداختی در حال حاضر از سوی اولیاء به برخی سرویس مدارس می‌پردازند، نشانگر اختصاص تنها سهمی معادل 0/5 درصد از ارقام پرداختی برای ایجاد امنیت و رضایت برای جابه‌جائی دانش‌آموزان است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است پرداخت این رقم برای هر خانواده ایرانی که ایمنی و راحتی سفر و نظارت بهتر بر عملکرد سرویس‌های مدارس از جمله دغدغه‌های آنها است چندان سخت نخواهد بود اما، باید یادمان باشد که تا شرایطی فراهم شود که به‌جای مداخلات بی‌دلیل انسانی در تخصیص شرکت‌ها برای تولیت سرویس مدارس، این فرایند را بتوان به صورت مکانیزه و قابل پایش برای مجموعه دانش‌آموزی فراهم آورد، پتانسیلی که در طراحی سامانه سپند مورد توجه قرار گرفته و امید می‌رود با همکاری مجموعه نهادهای ذی ربط مبنای شناسایی رانندگان، وسایل‌ نقیله و شرکت‌های معتبر در حمل‌ونقل دانش‌آموزی در سال 96 باشد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مدیریت لجستیکی در حوزه حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی در زلزله اخیر کرمانشاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل