| کد خبر: 97793 |

تین‌نیوز| نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی  از نحوه اجرای مرحله اول مناقصه بزرگاه ایلام مهران که درآن ظرفیت پیمانکاران بومی استان نادیده گرفته شده است انتقاد کرددرحالکیه سالها از عملی شدن پروژه بزرگ بزرگراه ایلام به مهران می گذرد وقرار است بزودی عملیات اجرایی این طرح مهم در استان آغاز شود ،اما گویا مرحله اول برگزاری مناقصه واگذاری پیمان این طرح به پیمانکاران واجد الشرایط شبهات جدی به همراه داشته ،بنحویکه این موضوع  واکنش جدی نماینده حوزه شمالی استان را بدنبال داشت.

نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی درانتقاد به نحوه برگزاری مناقصه بزرگراه ایلام به مهران اظهار داشت :واگذاری پیمان طرحهای عمرانی حوزه راهسازی به پیمانکاران بایستی با نیم نگاهی به پیمانکاران داخلی وبومی استان انجام پذیرد زیرا این پیمانکاران در طول سالهای اخیر که دولت با مشکل نقدینگی برای اجرای طرحهای راهسازی مواجهه بود بدون توجه به این موضوع،  مبادرت به اجرای پروژه های متعدد  راهسازی در نقاط مختلف استان نمودندودر حال حاضر میلیاردها ریال از راه وشهر سازی استان طلب دارند.

دکتر جلال میرزایی گفت: مرحله اول مناقصه بزرگراه ایلام به مهران در حالی به اتمام رسیده است که هیچکدام از پیمانکاران بومی استان دراین مناقصه شرکت داده نشده اند که این موضوع  تشکیک در  صحت اجرای این مناقصه را بدنبال دارد وبایستی دست اندرکاران اجرای مناقصه پاسخ درخور وتوضیحات قانع کننده برای این موضوع داشته باشند.

نماینده استان افزود: در بسیاری از موارد مشابه شاهد بوده ایم که واگذاری پیمان طرحهای عمرانی در استان به پیمانکاران غیربومی ،برای نیروهای متخصص وحتی عادی استان هیچگونه اشتغالزایی بدنبال نداشته است ودر این زمینه هیچ تضمینی برای بکار گیری نیروهای بومی استان وجود ندارد که  لازم است در روند اجرای مناقصات وواگذاری پیمان ها این مهم لحاظ شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: چرا آن زمانیکه اداره کل راه وشهر سازی استان برای اجرای پروژه های راهسازی استان با مشکل نقدینگی مواجهه بود ؛پیمانکاران بومی استان از صلاحیت اجرای پروژه های راهسازی برخوردار بوده وحتی با ترک تشریفات مناقصه به آنان پیمان واگذار می شد ،اما اینک که مشکل نقدینگی وجود ندارند وپیمان بصورت نقدیست این پیمانکاران فاقد صلاحیت شده وبرای اجرای این پروژه ها دیده نمی شوند؟!

نماینده ایلام در پایان تصریح کرد :مدیران راه وشهرسازی استان می توانستند برای حفظ توان وتقویت پیمانکاران استان  ،از ظرفیت آنان برای اجرای  این پروژه بهره مند می شدند ؛بنحویکه بجای واگذاری یک قطعه 50کیلومتری به یک پیمانکار غیربومی ،با تقسیم آن به قطعات 10کیلومتری چند پیمانکار بومی استان  دراین پروژه بکارگیری می شد، تا از این طریق  ضمن منتفع شدن پیمانکاران بومی  از منافع این طرح ،از نظر زمانی نیز تسریع در پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه را بدنبال داشته باشد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل