| کد خبر: 92514 |

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال تشریح کرد:

تین نیوز | مدیر عامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با اعلام پیشرفت ۶۰ درصدی قطعه یک آزادراه تهران- شمال از تکمیل این آزاد راه با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین‌های معارض منطقه یک حل شده است و امیدواریم بتوانیم این آزاد راه را به طور کلی در سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل برسانیم.

مهران اعتمادی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزاده راه تهران - شمال گفت: هم اکنون ۱۲۰ جبهه کاری در منطقه یک آزاد راه تهران - شمال فعال است تا بتوانیم با تلاش هفت پیمانکار شاغل در این قطعه این منطقه را بهار سال ۹۶ به بهره برداری برسانیم.

اعتمادی گفت: منطقه یک این آزاد راه به طول ۳۲ کیلومتر دارای ۱۶ پل رفت و برگشت و ۳۲ هزار متر تونل رفت و برگشت است و با افتتاح این منطقه، فاصله تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاهتر می شود.

وی گفت: با افتتاح منطقه یک این آزاد راه طول مسیر تهران به شمال کوتاه می شود و ترافیک نیز در اطراف کرج بسیار کاهش پیدا می کند به همین دلیل شرکت آزاد راه تهران - شمال تلاش می کند این قطعه در موعد مقرر به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با بیان اینکه در فروردین، اردیبهشت و ۱۵ خرداد ماه امسال با تامین مصالح مورد نیاز و منابع مالی، پیشرفت کار ما در مناطق مختلف این قطعه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بوده است، گفت: در مجموع ۶ پیمانکار ایرانی و یک پیمانکار چینی در این آزاد راه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به رفع مشکلات زمین های معارض این آزاد راه به ایرنا گفت: خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض منطقه یک حل شده است و امیدواریم بتوانیم منطقه دو و سه این آزاد راه را نیز در موعد مقرر به پایان برسانیم تا این آزاد راه به طور کلی در سال ۹۹ به بهره برداری کامل برسد.

اعتمادی افزود: بررسی های ما نشان می دهد برای تکمیل قطعات دو و سه این آزاد راه بین هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه های اجرایی و هم افزایی، بتوانیم این منابع مالی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه احداث قطعه دوم این آزاد راه به طول ۲۳ کیلومتر در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: در این قطعه تونل البرز بزرگترین تونل کشور به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر هم اکنون در دست احداث قرار گرفته است و یک لاین آن هم اکنون به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

اعتمادی گفت: لاین دوم این تونل نیز در قطعه دوم چهار هزار و ۲۰۰ متر حفاری شده است و تمام مسائل مربوط به ساخت این قطعه تمام شده است.

وی با اشاره به قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال اظهار داشت: این قطعه با ۴۴ کیلومتر مسافت باردیگر مطالعات آن توسط شرکت های ایرانی آغاز شده و با شرکت دوو کره جنوبی برای انجام سرمایه گذاری در این قطعه به توافق رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال در ادامه اظهار داشت: برای تکمیل این قطعه هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده و برای مابقی آن باید هزار میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

وی با اشاره به ضرورت مطالعات برای اجرای سیستم های تهویه تونل های این قطعه آزاد راه اظهار داشت: برای اجرای این سیستم ها با مشاور خارجی در تماس هستیم زیرا تجربه انجام این کار به این وسعت در ایران وجود ندارد.

وی گفت: پیش بینی ما این است که برای نصب روشنایی، سیستم های تهویه و اطفاء حریق در تونل های قطعه یک آزاد راه تهران - شمال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است.

به گفته وی هم اکنون پل شماره ۶ این آزاد راه به طول ۳۲۰ متر با ارتفاع ۸۰ متر به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که یک باند آن به صورت کامل تکمیل شده و باند بعدی آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم این پل تا پایان آذر ماه امسال به اتمام برسد.

وی گفت: این پل ویژگی های خاص خود را دارد و به علت این که پایه ای ندارد بصورت قالب های پیشرو بتون ریزی می شود و پس از آن بتون این پل به فاصله مشخصی کشیده می شود.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در قطعه یک این آزاد راه دو تونل دوقولو دو قوسی در حال احداث است که یکی از این تونل ها ۴۱۵ متر و دیگری ۲۷۵ متر طول دارد زیرا در مناطقی که عرض مسیر اجازه ندهد ما مجبور هستیم تونل ها را با یک پایه میانی به یکدیگر متصل کنیم.

اعتمادی یادآور شد: از منطقه تالون تا سنگان در مجموع سه تونل به طول دو هزار و ۳۰۰ متر، هفتصد تا هشتصد متر در حال احداث است که عملیات حفاری آن ها به پایان رسیده و عملیات لاینینگ آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین عملیات لاینینگ تونل در کشور در این آزاد راه در حال انجام است اظهار داشت: برای انجام عملیات لاینینگ بیست قالب ساخته شده است که هزینه هر یک از این لاینینگ ها بین یک و نیم تا چهار میلیارد تومان است تا بتوانیم پوشش داخلی تونل ها را انجام دهیم.

قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد و با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می شود.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان ۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل