| کد خبر: 69242 |

تین نیوز | به گفته مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، عامل عمده تصادفات در جاده های استان تانکر‌های عراقی هستند که با مسیرهای کوهستانی منطقه آشنایی ندارند. در همین حال رئيس راه و شهرسازي جوانرود از پيشرفت ۸۰ درصدي عمليات رفع نقطه پر حادثه محور جوانرود به چشمه‌ميران خبر داد.


سید زاهدین چشمه خاور گفت: عمده تصادفات جاده ای از نوع تانکرهای حامل مواد سوختی، کشنده‌های عراقی هستند که بدون شناخت از راههای کوهستانی،بعضا با نداشتن حتی گواهینامه بین المللی، در محورهای مواصلاتی استان تردد می‌کنند.

وی افزود: طولانی بودن مسیر،حرکت ستونی و کاروانی چند کامیون،عدم رعایت فاصله طولی و خواب آلودگی مهمترین عامل این تصادفات،واژگونی و گاهی آتش‌سوزی هاست.

چشمه خاور تصریح کرد: بار اکثر تانکرهای مواد سوختی و پلیمری از قبیل نفتا،مازوت و... است که در اثر واژگونی و انفجار آن ضمن خسارتهای جانی،انسداد و تخریب مسیر، آلودگی شدید محیط زیست را به دنبال دارد.

مدیر راهداری در استان کرمانشاه با اشاره به تلاش بی وقفه و خالصانه راهداران استان بدون داشتن تجهیزات مناسب ضد حریق و ایمنی از مواد سمی در بازگشایی محورها با به خطر انداختن جان خود  گفت: با شروع فصل بارش انتظار می رود مسئولین ذیربط در ورودی مرز اقدام به آموزش رانندگان غیر بومی کرده، چرا که این افراد حتی با زنجیر چرخ و نحوه استفاده از آن هم آشنایی ندارند.

در ۷۲ ساعت گذشته برای برخورد یک کامیون حامل مازوت با یک سواری پراید در محور اسلام آباد به کرند سه سرنشین پراید در دم جان باختند.

تردد در محور جوانرود به چشمه‌ميران امن می شود
از سوی دیگر رئيس راه و شهرسازي شهرستان جوانرود از پيشرفت ۸۰ درصدي عمليات رفع نقطه پر حادثه محور جوانرود به چشمه ميران خبر داد.

كاوان عليمرادي با اشاره به اينكه نقطه پر حادثه چشمه ميران در ۲ كيلومتري جوانرود به پلنگانه واقع شده است گفت: مسير مذكور در موقعيت ويژه گردشكري واقع شده و مخصوصا در فصل گرم پر تردد بوده و شرايط عبور كاميونها به بازارچه هاي مرزي در ديگر فصول با توجه به كوهستاني و پر پيچ و خم بودن آن تصادفات فوتي و جرحي متعددي را موجب مي شود.

عليمرادي گفت: براي مرتفع ساختن مشكلات ذكر شده، در خرداد ماه امسال عمليات ۳۵هزار متر مكعب در مسير آغاز گرديد.

وي افزود: علاوه بر پيچ هاي پي در پي چشمه ميران با شيب زياد،تعريض محور از ۵ متر به بيش از ۷ متر هم در دستور كار قرار گرفته و تا كنون ۸۰ درصد آن انجام شده است.

عليمرادي اجراي عمليات را اماني و با همكاري ۱۰ نيرو اداره تحت مديريتش و بكار گيري ماشين آلات آن عنوان كرد.
در حال حاضر شانه سازي ۵ كيلومتر ار محورهاي جوانرود به ثلاث باباجاني،پالنگانه، كوزران و سفيد برگ هم توسط ديگر نيروهاي جوانرود در حال اجراست.

پیچ پرخطر مله‌ماس تعریض شد
همچنین رئیس راه و شهرسازی شهرستان سنقر از رفع نقطه پر‌حادثه در ابتدای گردنه مله ماس خبر داد.
بنابر همین گزارش جواد فرحناکی با اشاره به اینکه نبود دید کافی در پیچ ابتدای گردنه مله ماس تصادفات متعددی را در نقطه مذکور موجب شده‌بود ،گفت: اداره شهرستان در عملیاتی یک ماهه و انجام ۳۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری ، مسیر شعاع دید را از ۱۰۰ به ۴۰۰ متر افزایش داد.

وی افزود: هزینه این عملیات ۴۵۰میلیون ریال است که از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ و نقاط حادثه خیز تامین شده‌است.
پیچ پر خطر مذکور در ۹ کیلومتری سنقر و ابتدای گردنه مله ماس واقع شده است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل