| کد خبر: 653 |

  تین نیوز | در حالی براساس توافقات قرار بود عوارض آزادراه تهران- پردیس سال آینده افزایش یابد که شرکت آزادراه- تهران پردیس به‌صورت یکجانبه مبلغ عوارض را حدود ۴۰ درصد افزایش داد و حاضر به پاسخگویی در این‌باره نیز نیست.
 سال‌های 88 و 89 مسوولان وقت وزارت سابق راه‌وترابری بارها وعده افتتاح آزادراه  تهران- پردیس را دادند اما با این حال هیچ‌کدام از وعده‌های آنها به دلیل کمبود اعتبارات و عدم پرداخت سهم شرکا رنگ واقعیت به خود نگرفت.
پروسه وعده و وعید برای قیچی کردن روبان افتتاح این آزادراه همچنان ادامه داشت تا آنکه سرانجام در
 9 بهمن‌ماه 89 طلسم شکسته شد و پروژه یادشده با حضور رییس‌جمهور وقت و آخرین وزیر راه و ترابری کشور به بهره‌برداری رسید.آزادراه ‌٢٣ کیلومتری تهران- پردیس به‌صورت مشارکتی و با سهم ‌٣٢ درصدی بانک مسکن،
‌٣ درصدی وزارت راه، ‌١٨ درصدی شرکت عمران پردیس و سهم ‌٢ درصدی سازمان توسعه راه‌های ایران ساخته شد.در ابتدا عوارض عبور از این آزادراه 1500 تومان تعیین شد و تا مدتی این مبلغ از مردم دریافت می‌شد اما امسال مبلغ عوارض به 1800 تومان افزایش یافت و براساس توافقات صورت‌گرفته میان شرکا قرار بود عوارض آزادراه تهران- پردیس سال آینده (93) مبلغ کمی افزایش یابد این در حالی است که در روزهای اخیر شرکت آزادراه تهران- پردیس به‌صورت یکجانبه مبلغ عوارض را
700 تومان افزایش داده است؛ مساله‌ای که اعتراض مردم به‌خصوص ساکنان شهر پردیس را به‌همراه داشته است. ساکنان این شهر خواستار پیگیری مسوولان وزارت راه و شهرسازی در این زمینه شدند.
مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه قرار نبود امسال عوارض آزادراه تهران- پردیس افزایش یابد، گفت: پس از افزایش 700 تومانی عوارض پیگیر کاهش دوباره آن به مبلغ قبلی (1800 تومان) بودیم اما با این حال همچنان 2500 تومان به‌عنوان عوارض عبور مردم از آزادراه تهران- پردیس دریافت می‌شود.
به نظر می‌رسد اقدام اخیر شرکت آزادراه  تهران- پردیس در افزایش 700 تومانی عوارض مقدمه‌ای برای افزایش قیمت سال آینده است چراکه اگر آنها بر اساس توافقات صورت گرفته سال 93 مبلغ عوارض را افزایش می‌دادند دیگر نمی‌توانستند این کار را دوباره انجام دهند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل