| کد خبر: 64480 |

وبلاگ تین نیوز، علی نورزاد | محور شیراز-استهبان-قطرویه-سیرجان-کرمان به طول 570 کیلومتر بخشی از کریدور غرب به شرق کشور است که 80 کیلومتر از این مسیر افتتاح شده است.
 
 این کریدور استان های جنوب غربی کشور را به نواحی شرقی از جمله استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان وصل می کند و اهمیت فراوانی در تکمیل شبکه حمل و نقل و اتصال استان های مرزی شرق و غرب کشور دارد.

 واقع شدن مجتمع معدنی گل گهر سیرجان در این مسیر موجب اهمیت دوچندان این محور و ترافیک عبوری بالای مسیرهای منتهی به سیرجان سبب شد تا تکمیل پروژه باند دوم بزرگراه سیرجان-گل گهر در اولویت برنامه شرکت ساخت و توسعه قرار گیرد که شاهد افتتاح این بخش مهم به طول 43 کیلومتر با اعتبار 540 میلیارد ریال بودیم.

 در بخش دیگری از کریدور مذکور نیز آخرین بخش پروژه باند دوم بزرگراه سیرجان-کرمان به طول 37 کیلومتر و با اعتبار 250 میلیارد ریال افتتاح شد. در اوایل سال جاری نیز 80 کیلومتر از کریدور شیراز-استهبان-قطرویه-سیرجان-کرمان در استان فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

 استراتژی شرکت ساخت و توسعه، بهره برداری مرحله ای از قطعات مختلف پروژه های در حال ساخت مانند اولویت در اجرای یک باند از پروژه و اجرای باند دوم همزمان با عبور ترافیک از باند اول است چرا که با این روش بخشی از گره های ترافیکی مسیرهای در دست احداث رفع و از سرمایه گذاری انجام شده در زیرساخت ها برای رفع مشکلات ترافیکی زودتر استفاده می شود که بهره برداری از این پروژه ها نیز در راستای تحقق همین هدف صورت پذیرفت.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل