| کد خبر: 4699 |

تین نیوز |  مدیر كل حمل و نقل پایانه های خراسان رضوی با بیان اینکه حمل و نقل خصوصی گران و سخت اداره می شود و مقاوم سازی نشده گفت: در بحث اجرای هدفمندی یارانه ها مهمترین ركن بازار، حمل و نقل است و دولت باید به نوعی حمل و نقل را یاری كند.
 
جواد وحدتی فرد ظهر چهارشنبه در جلسه معارفه مدیر كل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی در محل اداره مركزی پایانه ها برگزار شد؛ اظهار کرد: به بركت حمل و نقل دنیا به یك روستا تبدیل شده و امروز سرعت بالا و تغییرات، دولتها را به حمل و نقل وابسته تر كرده و حمل و نقل موتور توسعه است.
 
وی گفت: علم دنیا به دو مقوله تقسیم می شود یك مقوله مزیت نسبی و دیگری بهره وری است كه در دنیا در مقوله نسبی هر پتانسیلی برای انجام كاری فعالیت می كند.
 
مدیر كل حمل و نقل پایانه ها ی خراسان رضوی ادامه داد: برای بهره وری اگر قرار است كه تولید با صرفه داشته باشیم  باید به سمت بهره وری حركت كنیم. این دو مقوله باعث نیاز دنیا به حمل و نقل شده است.
 
وی گفت: حمل و نقل این استان به دلیل اینكه در چهاراره غرب و شرق قرار گرفته است از اهیمت خاصی برخوردار است.
 
وحدتی فرد گفت: در اصل 44 ما پیش قراول هستیم و بخش حمل و نقل جاده ای توسط بخش غیر دولتی مدیریت می شود و فقط سیاست گذاریها در دست حاكمیت است.
 
وی در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی و هدف رهبری از این بحث كارآ كردن بحث اقتصاد است گفت: در اصل 44 حركتهای خوبی انجام شده و 50 درصد راه را رفته ایم.
 
وی با بیان یكی از راههای اقتصاد مقاومتی، گفت: خصوصی سازی یكی از مهمترین راهها است و بخش حمل و نقل در عهده بخش خصوصی است و لی مقاوم سازی نشده است.
 
بخش خصوصی شانه اش به بخش دولتی خورده گران اداره می شود
 مدیر كل حمل و نقل پایانه ها ی خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی شانه اش به شانه بخش دولتی خورده و خودش را گران و سخت اداره می كند.
 
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل كارآیی ندارد و مصرف سوخت اش بالا است و تردد های زائد دارد سفرهای یك سر خالی دارد و اكثر اوقات سال ماشینها مسافر ندارند .
 
وی گفت: بزرگترین سرمایه ناوگان حمل و نقل رانندگان هستند در حالی كه از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی به سر نمی برند.
 
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی افزود: شركتهای حمل و نقل به دلیل ساختاری و اجتماعی توان بزرگ شدن ندارند.
 
وی اذعان كرد: كشور فنلاند با داشتن جمعیت یك شانزدهم كشور ما یك دوم درآمد ناخالص كشور ما را دارد.
 
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی ادامه داد: این نشان می دهد كه بخش خصوصی و دولتی ما در كشور كارا عمل نمی كند.
 
وی با بیان اینكه نگاه دولت یازدهم به بخش خصوصی برای حمل و نقل یك نوید است گفت: در بحث اجرای هدفمندی یارانه ها مهمترین ركن بازار، حمل و نقل است و دولت باید به نوعی حمل و نقل را یاری كند.
 
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی اظهار كرد: اولویت مند ترین موضوع برای اینكه حمل و نقل ما مجبور به پرداخت هزینه سنگین نشود و آسان اداره شود اصلاح ساختار و آیین نامه ها حمل و نقل است.
 
51 درصد حمل و نقل کشور متعلق به خراسان رضوی است
 معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بحث حمل و نقل یك بحث اصولی و زیر ساختی است.
 
حسن واحدی افزود: بیش از 51 درصد حمل و نقل و 52 درصد اقامت كشور مربوط به شهر مقدس مشهد است.
 
وی با اعلام آمار حمل و نقل استان در ایام عید و 28 میلیون زائر سالانه در مشهد گفت: مشهد بیش از 160 پرواز و بیش از 80 قطار كه در هر 20 دقیقه یك بار ورد و خروج قطار داشته است.
 
وی ادامه داد: 28 میلیون تن كالا در جاده های استان و 52 میلیون مسافر ورود و خروج جاده ای و 7 هزار دستگاه ناوگان مسافری و 23 هزار دستگاه ناوگان باربری و 55 هزار راننده و 556 شركت حمل و نقل و 4 پایانه مرزی در استان خراسان وجود دارد.
 
وی در خصوص تراكم راهها گفت: 78 صدم درصد تراكم راه استان است كه متوسط راه كشور 79 صدم درصد و تراكم راههای فرعی 356 دهم درصد است كه 86 صدم درصد از متوسط كشور بالاتر است.
 
معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی اعلام كرد: در جلسه ای كه داشته اند بیشترین سهم به حمل و نقل استان خرسان رضوی اختصاص داده شده است.
 
وی گفت: امسال 600 میلیارد تومان قیر مجانی در بودجه داریم كه 50 میلیارد تومان حدود 8 درصد سهم استان خراسان رضوی است.
 
وی اشاره كرد: 14 درصد طول كل خطوط ریلی كشور در استان خراسان و 94 درصد ترانزیت ریلی درسرخس قرار دارد.
 
معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: استان خراسان در سطح كشور از نظر معاینات فنی رتبه دوم و از جهت نظارت تصویری رتبه دوم و از لحاظ تعداد داستگاههای تردد شما رتبه اول را دارد.
 
واحدی علت موفقیت ناوگان حمل و نقل استان را عنایت حضرت حق و توجه حضرت رضا علیه السلام و كار تیمی و تعامل و همدلی دانست و گفت: برای استقبال از زائر ستاد تهسیلات زائر در استان فعال بوده است.
 
معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز 6 میلیون زائر و 4 هزار وسیله نقلیه در روز ورود و خروج به شهر مشهد داشته است.
 
وی با تشكر از كمیته ایمنی استان گفت: امسال 69 درصد كاهش تلفات شهری و 24 درصد كاهش تلفات برون شهری داشته ایم.
 
مشکل حمل و نقل کشور مدیریتی است 
معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی در خصوص نام گذاری های هرسال مقام معظم رهبری گفت: تمام واژه های كه ایشان هرساله نام می برند بوی مدیریت می دهد.
 
وی ادامه داد: حضرت آقا می خواهد به مابگوید در مهندسی به اوج رسیده ایم ولی در مدیریت پیشرفتی نكرده ایم.
 
واحدی ابزار كرد: امروز حمل نقل در بحث مهندسی مشكل ندارد بلكه در بحث مدیریت مشكل دارد.
 
وی گفت: در استان خراسان كمیته ای به نام كمیته سامان دهی پاسگاههای پلیس به طور خودجوش در حال فعال سازی است.
 
همچنین معاونت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گفت: اهمیت حمل و نقل در استان خراسان بسیار بالا است.
 
حسن نیا در رابطه با ارتقاء امنیت حمل و نقل در استان خراسان گفت: جهت ارتقاء وضع موجود و ارتقاء بیشتر، آیین نامه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص بار مسافر جهت تردد ایمن و روان تهیه و تدوین شده است.
 
سرپرست اداره كل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: مشهد به  لحاظ حمل و نقل به پختگی و بلوغ خاص رسیده است.
 
شهامت ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در مشهد متنوع است و 32 تشكل صنفی در مشهد تشكیل شده است.
 
وی گفت: جلسه بودجه ستاد در استانداری تشكیل شده و از مسئولین خواسته شده است تا بخش حمل و نقل استان مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در خصوص كاهش تلفات استان در سال 91 گفت: 21 درصد در این سال كاهش تلفات داشته ایم.
ارسال نظر

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل