| کد خبر: 465 |

در کلانشهرهای دیگر چه می گذرد؟

تین نیوز | گران شدن قیمت قیر و سایر مصالح عمرانی، نبود مدیریت واحد شهری و در نهایت کمبود منابع پایدار درآمدی، از جمله موانعی است که مسیر آبادانی تمام شهرها و کلانشهرهای کشور را ناهموار کرده است . با این وجود هنوز هم راه توسعه موزون و توزیع عادلانه امکانات در تمام این مراکز جمعیتی از دل کارگاه های عمرانی می گذرد . از این پس قصد داریم در این بخش از صفحه آخر عمران شهر نیم نگاهی به تحولات عمرانی کلانشرهای چهارده گانه ایران بیاندازیم تا ازین طریق تا حدودی با پیشرفت ساخت و سازهای عمرانی در سایر نقاط کشور آشنا شویم .
از روزی که شهرستان همدان به عنوان مرکز این استان به باشگاه کلانشهرهای کشور پیوسته است ، زمان زیادی نمی گذرد . اما جنب و جوش و پویایی کارگاه های عمرانی این کلانشهر 500 هزار نفری ، دست کمی از بزرگترین کلانشرهای کشور ندارد . در حال حاضر پروژه احداق تقاطع غیر همسطح آیت ا... نجفی در محل تلاقی بلوار ارتش ، بلوار سید جمال الدین اسد آبادی ، بلوار شهید رجایی و بلوار آیت الله نجفی یکی از مهم ترین پروژه های در حال اجرای کلانشهر همدان به شمار می رود . در ادامه مطلب با ویژگی های فنی و علمکردهای ترافیکی این تقاطع غیرهمسطح بیشتر آشنا می شویم .

تسهیل در ترافیک درون شهری و برون شهری

مجوزهای 4 گانه خیابان های ارتش سید جمال الدین اسد آبادی شهید رجایی و آیت ا... نجفی نه تنها از مهمترین معابر حمل و نقلی همدان به شمار می روند بلکه به دلیل ارتباط با مبادی ورودی این کلانشهر ، بخشی از ترافیک معابر برون شهری را نیز به خود جذب می کند . از این رو غیر همسطح سازی تقاطع این محورها علاوه بر تسهیل ترافیک درون شهری ، تاثیری مستقیم بر عملکرد معابر مرتبط با شهرهای مجاور خواهد گذاشت . تلاش برای اجرای تقاطغ غیر هسمطح آیت ا...نجفی ا تیرماه سال 1391 آغاز شده و پیش بینی می شود این پروژه راهگشای عمرانی در پاییز سال 1393 تحویل شهروندان شود . پیشرفت عملیات احداث این تقاطع غیرهمسطح از مرز 65 درصد فراتر رفته است .

تقاطعی در 3 تراز ارتفاعی
در حالی که مسیرهای شرق به غرب و غرب به شرق در تقاطع خیابان آیت ا... نجفی از طریف حذف چراغ راهنمایی موجود و چهار مسیر راستگرد آن از طریق احداث رمپ های خای در تراز صفر برقرار شده اند . مسیرهای شمال به جنوب و جووب به شمال و همچنین دولوپ شمال شرقی و جنوب غربی تقاطع از طریق احداث 3 پل بتنی در تراز مثبت یک قرار گرفته اند . در نهایت تراز مثبت 2 محل قرار گرفتن یک پل چپگرد غرب به شمال است تا به این ترتیب تمام گردش های ترافیکی مورد نیاز در محل این تقاطع تامین شوند.

مشکلات و موانع اجرایی
چهار راهی که با عنوان تقاطع ایت ا.. نجفی از آن یاد کردیم ، دارای چنان ترافیک سنگینی است که هر اقدامی در راستای اجرای پروژه نیازمند طراحی و احداث مسیرهای انحرافی بوده است . از سوی دیگر وجود معارض تاسیساتی دکل های برق فشار قوی ، روند اجرای برخی از جبهه های کاری را با کندی مواجه کرده است به تمام این موانع و مشکلات اجرایی باید برودت شدید هوا طی فصل زمستان و احتمال یخ زدگی سطح قالب های عرشه پل را اضافه کرد .

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل