| کد خبر: 38114 |

وبلاگ تین نیوز، داوود کشاورزیان | شرایط فعلی در اجرای مقررات و دریافت بارنامه در حوزه حمل بار جاده‌ای،نامناسب است و حجم ناوگان فاقد بارنامه یا دارای بارنامه مغایر در جاده‌ها زیاد بوده و از این حیث بازدارندگی موثر و مقررات کافی در کشور وجود ندارد.

در حالیکه کرایه حمل بار در مسیر بندرعباس- تهران حدود 2 میلیون تومان است؛ راننده فاقد بارنامه در واقع خود را از پرداخت 10 درصد رقم کرایه معادل 200 هزار تومان (7درصد سهم شرکت حمل و 3 درصد سهم سازمان راهداری) معاف می‌کند و در صورت مواجهه با پلیس، تنها مبلغ ناچیز 30 هزار تومان جریمه را پرداخت و تا انتهای مسیر و رسیدن به مقصد با همین جریمه می‌دهد. 

این در حالی است که باید علاوه بر جریمه، کامیون حامل بار متوقف و راننده دلالت به اخذ بارنامه شده و گزارش مستند موضوع از سوی پلیس راه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای اعمال سایر مقررات اعلام شود که این مهم در شرایط کنونی انجام نمی گیرد. 
برهمین اساس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرای طرح‌هایی مانند کنترل مکانیزه حمل بار جاده‌ای و حمایت و موفقیت در اجرای آن را در گروی همکاری همه دستگاه‌ها ذی‌ربط مخصوصا نیروی انتظامی و حمایت ستاد می‌داند. 

همچنین طرح نصب دوربین‌های جاده‌ای برای 30 هزار کیلومتر باقیمانده از کل 34000 کیلومتر جاده‌های شریانی کشور  اجرا می شود که طبق برنامه این سازمان طرح طی 2 سال با حداقل 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، اجرا خواهد شد.

برگرفته از خبر ایسنا

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل