| کد خبر: 27916 |

در گفتگوی مدیرکل حقوقی سازمان راهداری با تین نیوز عنوان شد:

تین نیوز | مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده با اشاره به طرح تحقیق و تفحص مجلس از سازمان مذکور بیان کرد: بخشی از سرفصل های مطرح شده هیچگونه ارتباطی به فعالیت سازمان راهداری ندارد و چند مورد باقی مانده نیز در حد ابهاماتی است که مجلس پس از بررسی اطلاعات به صحت و سقم آن پی خواهد برد.

عباسعلی بنی اسدی مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از سازمان راهداری و جلسه مشترک با کمیسیون عمران اظهار کرد: سرفصل های مطرح شده در طرح تحقیق و تفحص مجلس در اصل ابهاماتی است که ارتباطی به حوزه فعالیت سازمان راهداری ندارد.

وی با اشاره به ابهام مجلس در خصوص واگذاری پایانه های مسافربری به افراد خاص تصریح کرد: صدور مجور پایانه های بار در اختیار سازمان راهداری است اما واگذاری مجوز پایانه های مسافربری در اختیار شهرداری ها و در راس آن وزارت کشور است. 

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه افزود: مسئله دیگر در خصوص واگذاری مجوز فعالیت شرکت های حمل بار از سوی  مجلس بود و اینکه اطلاعات در دسترس نیست اما تمام کاربران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  مطلع هستند که تمام اطلاعات شرکت های حمل بار در سایت سازمان ثبت شده و نمایندگان با مراجعه به سایت سازمان می توانند به کلیه این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

بنی اسدی در خصوص  ادعای مجلس بر توسعه زیرساخت های حمل ونقل در بخش مسافربری و محرومیت 4 بندر از مجموع بنادر استان بوشهر از پایانه های باربری خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر پایانه های  کثیری در استان بوشهر ساخته شده است، اما از باید در نظر داشت که تنها یک بندر از مجموع بنادر مخصوص ترانزیت و بارگیری کالا در بوشهر در حال فعالیت است.

گفتنی سیدمهدی موسوی نژاد، طراح طرح تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیشتر دلیل خود از این اقدام را واگذاری امتیاز و صدور پروانه فعالیت برای شرکت های باربری متخلف و وجود ارتباط غیرقانونی در خصوص واگذاری پایانه های مسافربری به افراد خاص از محورهای اصلی تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرده بود.
 
وی با تشریح جزئیات کامل و محورهای تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده بود: عدم توسعه زیرساخت های حمل ونقل در بخش مسافربری استان بوشهر و محرومیت 4 بندر از مجموع بنادر استان از پایانه های باربری از مهم ترین دلایل درخواست تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی همچنین عدم انجام امور حمل و نقل بنادر و محقق نشدن اهداف برنامه پنجم توسعه در زمینه احداث و بهره برداری از مجتمع های خدمات رسانی و عدم تکمیل بزرگراه های حیاتی و شریانی که استانها و شهرستانهایی مثل فارس و بوشهر را به هم وصل می کند از دیگر دلایل در خواست این تحقیق و تفحص عنوان کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بررسی عدم شفافیت امور مالی شرکت های باربری و حمل و نقل و سودجویی ها و سوء استفاده های متعدد این شرکت ها، اشباع بازار از شرکت های حمل و نقل در برخی مناطق و نبود این مراکز در مناطق دیگر، واگذاری امتیاز و صدور پروانه فعالیت برای شرکت های باربری که تخلفات بزرگی انجام داده اند، عدم هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی و تکمیل خدمات بیمه ای مربوط به فعالیت های حمل و نقل جاده ای و وجود ارتباط غیرقانونی در خصوص واگذاری مکان پایانه های مسافربری به افراد خاص، پنج محور اصلی تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • مدیر عامل شرکت حمل ونقل 0 0

    سلام جناب آقاى بنى اسدى: آنچنان هم که جنابعالى می فرمایید صحیح نیست… اساس تشکیل قانون سازمان راهدارى در دهه ۶٠ توسط مجلس شوراى اسلامى سر وسامان دادن به صنعت حمل وتقل جاده اى و ایجاد پایانه هاى بار درخارج از شهرها بوده هست تا با نظارت اماکن عمومى ترافیک داخل شهر ها هم به حداقل برسد و هم گاراژادارى در داخل شهر ها جمع بشوند که در این زمینه سازمان راهدارى زحمت آن را کشیده و فقط در کلان شهرها نسبت به ایجاد پایانه هاى بار اقدام نموده و گاراژدارى کلان شهرها راجمع کرده هست لذا در سایر نقاط شهر هاى کوچک متاسفانه این کار را نکرده و در این زمینه بعضا افراد بخش خصوصى اقدام به سرمایه گزارى کرده اند ولى در این زمینه متاسفانه جنابعالى و سازمان راهدارى سرمایه گزارى جدید بخش خصوصى و گاراژدارى دهه هاى گذشته را با یک دید نگاه میکنید که در این زمینه انشا الله باید در آینده پاسخگو باشید…

  • اکبری 0 0

    اقای بنی اسد طوری وانمود کرده اند که گویا سازمان راهداری یک سازمان اضافی است و هیچ نقشی را ندارد.

  • محمدی 0 0

    سلام انچه از مصاحبه ااقای بنی اسدی برداشت کردم اینه که که ایشان تاکید داشته اند که پایانه هاریبار در حوزه عمل سازمان راهداریه نه پایانه های مسافری و متخصصین امر خوب اذعان دارن که این حرف کاملا قانونی و درسته

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل