| کد خبر: 14503 |

تین نیوز | رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر این‌که تولید قیر تقلبی همچنان ادامه دارد، گفت: استفاده قیر تقلبی در پروژه‌های راهسازی باعث می‌شود تا در کمتر از یک سال رویه آسفالت جاده کنده شود.
 
 حسن خسروجردی اظهار کرد: هر شرکتی که در زمینه تولید قیر تقلبی دچار مشکل می‌شود شرکت دیگری جایگزین آن می‌شود.
 
وی  تصریح کرد: قیمت قیر حدود 30 دلار در هر تن در مقایسه با دیماه سال گذشته گران شده است و قیمت صادراتی هر تن قیر با بشکه حدود 530 تا 535 دلار است. به‌عبارت دیگر هر تن قیر در بورس یک میلیون و 300 هزار تومان و هر تن قیر با بشکه یک میلیون تومان 750 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: خیلی از تولیدکنندگان ایزوگام از قیر تقلبی استفاده می‌کنند، این قیر شاید برای ایزوگام اگر خاکستر قیر طبیعی کم باشد خیلی مشکل‌ساز نیست. اما استفاده از قیر تقلبی برای آسفالت بسیار مضر است.
 
خسروجردی با تاکید بر این‌که این نوع آسفالت در کمتر از یکسال کنده می‌شود، گفت:‌ برای جلوگیری از استفاده قیرهای تقلبی در پروژه‌های راهسازی باید قیر قبل از استفاده توسط کارخانه‌های آسفالت آزمایش شود.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در عین حال خاطرنشان کرد:‌برخی تولیدکنندگان قیر تقلبی، روی قیر تقلبی را با قیر استاندارد پُر کرده و با این کار تشخیص تقلبی بودن قیر را دشوار می‌کنند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل