| کد خبر: 115609 |

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.


حامد مظاهریان در نشست تبیین ضرورت توجه به معماری راه در طراحی و مدیریت بهره‌برداری راه‌های برون‌شهری ایران اظهار داشت: سال ۸۹ بنده به عنوان مدیر دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوی قطب معماری دانشگاه پروپوزالی با موضوع معماری راه برای وزارت تازه ادغام شده راه و شهرسازی تهیه کرده بودم تا یک کار تحقیقاتی انجام شود. اما مسئولان وزارت راه در آن زمان به ما انگ دست‌اندازی و دخالت به حوزه راه زدند؛ هرچند به دلیل پشتوانه دانشگاهی پروپوزال هم خوانده شد.

وی افزود: نکته قابل توجه در موضوع معماری راه، حضور مردی در راس وزارت راه و شهرسازی است که شروع کننده ادبیات معماری راه در کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «از زمان تعریف راه به عنوان یک کفی سیاه تا جلسه امروز که همواره از کیفیت صحبت می‌شود» گفت: دانشگاهیان در گذشته همواره باید برای مجاب کردن مدیران در تلاش می‌بودند در حالی که امروز شاهد پیشگام شدن مدیران در این حوزه هستیم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: الان توپ در زمین ما است و باید به دنبال راهکار باشیم. امیدوارم این نشست‌ها بتواند فراتر از جوانب تاریخی و علمی به تجربه و عمل متصل شود.

مظاهریان ضمن تشکر از کشاورزیان و خادمی به عنوان متولیان دستگاه‌های نگهداری و ساخت راه‌ها بیان داشت: ایشان مشتاقانه در این جلسه حضور یافتند تا راه‌ حل‌های نظام فنی- اجرایی و سطح محدوده‌های ذهنی ما را مد نظر قرار دهند لذا امیدوارم تحقیقات سفارش داده شده موفق به پوشش بخشی از فعالیت‌های ذهنی‌ما شود.

 مظاهریان خطاب به کشاورزیان و خادمی گفت: در این مرحله، بهتر است راه‌های موجود را پیرایش کنیم و اطرف جاده‌ها در مسیرهای مختلف به ویژه کویری به عنوان دورریز دیده نشود اگر چه پیمانکاران طبق قرارداد تعهدی نسبت به محیط پیرامون جاده ندارند و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل