| کد خبر: 71069 |

تین نیوز | فرسودگی وسایل نقلیه یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا در تهران و کلانشهرهای کشور است. در پی افزایش سن یك وسیله نقلیه، از اگزوز آن انواع گازهای آلاینده بیرون می‌آید. با وجود آنكه خودروهای فرسوده چندین برابر دیگر خودروها سوخت مصرف كرده و ده‌ها برابر آلوگی ایجاد می‌كنند تاكنون برای نوسازی آنها بودجه‌های لازم اختصاص نیافته و روی این مسئله هیچ مدیریتی اعمال نشده است.

در سال‌های اخیر با وجود اثرگذاری زیاد فرسودگی بر كیفیت هوا، هنوز مدیران كشور باور نكرده‌اند كه با جایگزین كردن خودروهای فرسوده هم در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود و هم شهروندان كمتر در معرض آسیب‌های قلبی و ریوی قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی دولت بارها از عدد 4میلیون خودروی فرسوده در كشور خبر داده اما برای اسقاط این 4میلیون خودرو گامی برداشته‌ ‌نشده است. حتی در طرح اخیر وام 25میلیونی خودرو نیز تنها بسته خروج از ركود خودروسازی اعلام شد و دولت گامی برای هدایت این وام به سمت كاهش فرسودگی برنداشت.

 آخرین مطالعات شركت كنترل كیفیت هوای تهران نشان می‌دهد از هر 8 وسیله نقلیه پایتخت، یكی فرسوده است. این آمار در شرایطی وضع تهران را وخیم‌تر می‌نمایاند كه عدد نیم میلیونی آنها در برابر 4میلیون وسیله نقلیه قرار گیرد. اما سهم هر یك از وسایل نقلیه شخصی در این فرسودگی خطرناك چه اندازه است؟

فرسودگی وسایل نقلیه یكی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا در تهران و كلانشهرهای كشور است. در پی افزایش سن یك وسیله نقلیه، از اگزوز آن انواع گازهای آلاینده بیرون می‌آید. با وجود آنكه خودروهای فرسوده چندین برابر دیگر خودروها سوخت مصرف كرده و ده‌ها برابر آلوگی ایجاد می‌كنند تاكنون برای نوسازی آنها بودجه‌های لازم اختصاص نیافته و روی این مسئله هیچ مدیریتی اعمال نشده است.
در سال‌های اخیر با وجود اثرگذاری زیاد فرسودگی بر كیفیت هوا، هنوز مدیران كشور باور نكرده‌اند كه با جایگزین كردن خودروهای فرسوده هم در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود و هم شهروندان كمتر در معرض آسیب‌های قلبی و ریوی قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی دولت بارها از عدد 4میلیون خودروی فرسوده در كشور خبر داده اما برای اسقاط این 4میلیون خودرو گامی برداشته‌ ‌نشده است. حتی در طرح اخیر وام 25میلیونی خودرو نیز تنها بسته خروج از ركود خودروسازی اعلام شد و دولت گامی برای هدایت این وام به سمت كاهش فرسودگی برنداشت.

به گزارش همشهری، آخرین مطالعات شركت كنترل كیفیت هوای تهران نشان می‌دهد از هر 8 وسیله نقلیه پایتخت، یكی فرسوده است. این آمار در شرایطی وضع تهران را وخیم‌تر می‌نمایاند كه عدد نیم میلیونی آنها در برابر 4میلیون وسیله نقلیه قرار گیرد. اما سهم هر یك از وسایل نقلیه شخصی در این فرسودگی خطرناك چه اندازه است؟

فرسودگی وسایل نقلیه یكی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا در تهران و كلانشهرهای كشور است. در پی افزایش سن یك وسیله نقلیه، از اگزوز آن انواع گازهای آلاینده بیرون می‌آید. با وجود آنكه خودروهای فرسوده چندین برابر دیگر خودروها سوخت مصرف كرده و ده‌ها برابر آلوگی ایجاد می‌كنند تاكنون برای نوسازی آنها بودجه‌های لازم اختصاص نیافته و روی این مسئله هیچ مدیریتی اعمال نشده است.

در سال‌های اخیر با وجود اثرگذاری زیاد فرسودگی بر كیفیت هوا، هنوز مدیران كشور باور نكرده‌اند كه با جایگزین كردن خودروهای فرسوده هم در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود و هم شهروندان كمتر در معرض آسیب‌های قلبی و ریوی قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی دولت بارها از عدد 4میلیون خودروی فرسوده در كشور خبر داده اما برای اسقاط این 4میلیون خودرو گامی برداشته‌ ‌نشده است. حتی در طرح اخیر وام 25میلیونی خودرو نیز تنها بسته خروج از ركود خودروسازی اعلام شد و دولت گامی برای هدایت این وام به سمت كاهش فرسودگی برنداشت.

آخرین مطالعات شركت كنترل كیفیت هوای تهران نشان می‌دهد از هر 8 وسیله نقلیه پایتخت، یكی فرسوده است. این آمار در شرایطی وضع تهران را وخیم‌تر می‌نمایاند كه عدد نیم میلیونی آنها در برابر 4میلیون وسیله نقلیه قرار گیرد. اما سهم هر یك از وسایل نقلیه شخصی در این فرسودگی خطرناك چه اندازه است؟

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل