| کد خبر: 555 |

تین نیوز |  بعد از روی كار آمدن دولت تدبیر و امید و ایجاد نشاط و امید بین عامه مردم و كاهش تدریجی گرانی ها و تورم و رفتن جامعه به سوی ثبات و آرامش متاسفانه این موارد درباره فرودگاه مهرآباد به هیچ عنوان صدق نمی كند. به قول دوستی باید بری فرودگاه تا معنای گرانی را درك كنی چرا كه فرودگاه مهرآباد از گران ترین نقاط ایرانه، اونم وسط پایتخت. جدا از مشكلات و بی نظمی ها و تاخیرات كم و بیش پروازها، گرانی هم از مشكلات بزرگ مسافران در فرودگاه مهرآباد است. اولین چیزی كه در فرودگاه توی ذوق می زند كارگران چرخ دستی هستند كه مثل بازار سید اسماعیل دنبال بار مسافرانند كه نه پوشش مناسبی دارند و نه نظم و نظام درست كه بابت هر چرخ هم طلب پنج هزار تومان می كنند و انعام شان هم جدا بود. در اعتراض مسافران هم می گفتند باید روزی 50 هزار تومان به پیمانكار پرداخت كنیم و انعام برای خودمان است چرا كه نه حقوق از فرودگاه دریافت می كنیم نه بیمه هستیم و هرچه انعام به دست آوریم مال خودمان است. با راهنمایی پرسنل چرخ دستی به غرفه بسته بندی بار ترمینال 4 رفتیم با قیمت های باورنكردنی، تسمه 2 هزار تومان، سلفن 9 هزار تومان، كارتن بزرگ 8 هزار تومان، ضربه گیر متری 5 هزار و 500 تومان، كارتن كوچك 4 هزار تومان كه حداقل نسبت به سه ماه پیش دو، سه برابر شده. مسافری می گفت كه بابت بسته بندی یك كارتن بزرگ كه قبلاحداكثر 9 هزار و 500 تومان بود امروز باید 20 هزار تومان پرداخت كنیم. مسافر دیگری می گفت بابت بسته بندی یك ارگ كه مقداری ضربه گیر، تعدادی تسمه، یك دور سلفن طلب 80 هزار تومانی كرده در اعتراض هم می گفت نرخ فرودگاه است و این در حالی است كه قبلاهمین كار كمتر از 25 هزار تومان بوده. یكی از غرفه داران می گفت: قبلاغرفه ما بسته بندی دست چند نفر بود كه اصل رقابت باعث می شد قیمت ها زیاد بالانرود ولی بعدا مزایده همه غرفه ها را انحصارا به یك نفر داده اند كه رقابت از بین رفته و هر طوری كه دل شان می خواهد از مسافران پول می گیرند. این غرفه دار می گفت: در روز بازگشایی پاكت های مزایده در اعتراض سایر غرفه داران به قیمت های نجومی، مدیركل فرودگاه می گفت كه من آبروی خودم و فرودگاه را بیشتر از غرفه داران دوست دارم و اجازه نخواهم داد كه هیچ گونه افزایش قیمتی صورت بگیرد و باید با همین قیمت ها كار كنند و در صورت شكایت غرفه را تعطیل و مزایده را باطل می كنم ولی در عمل از همان روز اول قیمت هایشان به چند برابر افزایش پیدا كرد و از رسیدگی به شكایات مردم هم خبری نیست و هر جوری كه دل شان بخواهد كار می كنند و در برابر اعتراضات هم می گویند پولشو داریم می دیم. غرفه داری كه به قول بچه های فرودگاه پدربزرگ فرودگاه بود، می گفت: بعد از 40 سال كار صادقانه بدون هیچ گونه بدهی و مشكلی حالاكه به سن پیری رسیده ام می گویند باید غرفه را به كس دیگری واگذار كنی و می خواهند سر پیری كه نه بیمه یی دارم و نه پس اندازی بیكار و آواره ام كنند. بهره بردار دیگری می گفت: یكی، دو نفر از مدیران باقیمانده از دولت قبل در شركت فرودگاه هما كه خود حقوق چند میلیونی دریافت می كنند با بی تدبیری مزایده یی نصف و نیمه را برگزار و كاری كردند كه تعداد زیادی از بهره برداران و كارگران مشغول به كار در آ نها بیكار شوند و قیمت ها به چند برابر برسد. با نگاهی گذرا به سایر غرفه ها به راحتی می شد فهمید كه قیمت ها چند برابر شده است و با قیمت های بسیار بالاتری به مسافران عرضه می شود و كسی هم جوابگو نیست. حالاسوال از مدیركل فرودگاه، حراست یا اداره بازرگانی فرودگاه این است كه چرا چوب ندانم كاری و بی تدبیری بعضی از مدیران را باید مسافران با پرداخت های چندبرابری بپردازند و كسی هم جوابگو نباشد. چرا هیچگونه نظارتی نیست و به شكایات مسافران درست رسیدگی نمی شود. چرا یك غرفه دار به خودش اجازه می دهد كه هر طوری كه دلش می خواهد با مسافران برخورد كند و كسی هم جوابگو نباشد. جناب آقای مهندس بنادار، ریاست جدید و محترم شركت فرودگاه هما جامعه مسافری این انتظار را از شما دارد تا با برخورد و پاكسازی مدیران بی تدبیر و باقیمانده از دولت قبل و ابطال چنین مزایده های ظالمانه یی آرامش و ثبات را به فرودگاه های كشور برگردانید. به امید آن روز
   

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل