| کد خبر: 105516 |

تین‌نیوز| رئیس ایستگاه راه آهن تهران از ساخت دو سکوی مجزا برای قطارهای حومه‌ای تهران، ساخت ایستگاه اختصاصی قطار سریع السیر تهران-قم اصفهان در دل ایستگاه راه آهن تهران و اتصال پنج سکوی ایستگاه راه‌آهن به مترو تهران خبر داد.
 

احمد ابراهیمی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ایستگاه راه‌آهن تهران اظهار داشت: این ایستگاه دارای ۵ سکوی قبول و اعزام مسافر با ظرفیت ورود و خروج روزانه ۸۷ زوج قطارهای بین‌شهری، حومه‌ای و بین‌المللی، به عنوان بزرگترین پایانه حمل و نقل ریلی مسافری راه‌آهن ایران است.

برخورداری قطارهای حومه‌ای پیشوا و هشتگرد از سکوی اختصاصی
وی در ادامه از ساخت دو سکوی جدید در ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی شرکت راه‌آهن، باید تمام قطارهای حومه‌ای از سه محور گرمسار- پیشوا- ورامین، کرج- هشتگرد-قزوین و از سمت قم-پرند به ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران وارد و خارج شوند. لذا برای تسهیل تردد مسافران قطارهای حومه‌ای دو سکوی مجزا برای محورهای پیشوا و هشتگرد ایجاد خواهد شد.
به گفته رئیس ایستگاه راه آهن تهران، خطوط ریلی حومه‌ای تهران در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سکوها نیز با سرعت خوبی در حال ساخت هستند و در صورت عدم بروز مشکل خاصی در طول زمان ساخت برای پیک سفرهای نوروزی آماده بهره‌برداری خواهند شد.

احداث ایستگاه قطار سریع السیر در دل ایستگاه راه‌آهن تهران
ابراهیمی با اشاره به طرح و برنامه‌های شرکت راه‌آهن برای راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌های متعددی در خصوص این خط ریلی برای ایستگاه تهران ارائه شده، اما سرانجام قرار شد با توجه به سرعت ۲۵۰ کیلومتری قطار سریع‌السیر در زمان ورود به ایستگاه و برای جلوگیری از درگیری با سایر خطوط، در داخل ایستگاه راه‌آهن تهران یک ایستگاه مجزا برای قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ایجاد شود.
وی با اشاره به فضاهای موجود در داخل ایستگاه راه‌آهن تهران گفت: در صورت خروج کارخانجات اساسی واگن و لوکوموتیو دیزلی به خارج از محدوده شهر تهران می‌توان فضاهای مفیدی برای ساخت ایستگاه قطار سریع‌السیر، پارکینگ و سکوهای بیشتر ایجاد کرد.

دغدغه مسافران ترافیک میدان راه‌آٖهن است
رئیس ایستگاه راه‌آهن تهران با بیان اینکه «دغدغه اصلی مسافران ایستگاه راه‌آهن تهران در پیک سفر، ترافیک میدان راه‌آهن است» گفت: راه‌آهن تهران طرح‌های پیشنهادی خود را به شهرداری تهران ارائه کرده و هم اکنون در جلوی ایستگاه سه رمپ برای ورود خودروها و برای پیاده کردن مسافران، ایجاد یک پارکینگ دیگر و ساخت یک هتل روبروی ایستگاه راه‌آهن تهران در برنامه قرار گرفته است.
وی بیان داشت: در صورت تعریض معابر و انجام اقدامات ترافیکی می‌توان به رفع دغدغه‌های مردم در زمان پیک سفر کمک کرد.    

اتصال سکوهای راه آهن به مترو تهران در نوروز ۹۶ 
ابراهیمی با اشاره به پروژه‌های توسعه خدمات ایستگاهی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمام سکوهای ایستگاه راه‌آهن تهران دارای رمپ، پله برقی و آسانسور هستند و نمازخانه، رستوران و محل بازی کودکان در داخل ایستگاه نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است. در عین حال پروژه اتصال سکوهای ایستگاه راه‌آهن به ایستگاه مترو تهران از طریق زیرگذر که سال گذشته کلنگ‌زنی شد و عملیات ساخت زیرگذر یک ماه قبل آغاز گردید، طبق پیش‌بینی‌ها برای سفرهای نوروزی ۹۶ آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی افزود: مسافران از طریق این زیرگذر، بدون خروح از ایستگاه از روی سکوها به راحتی وارد ایستگاه مترو شهر تهران می‌شوند.

رئیس ایستگاه راه آهن تهران با اشاره به اقدامات شرکت راه آهن طی این سه سال برای نوسازی ناوگان و بهبود وضعیت خطوط یادآور شد: با اجرای طرح نوسازی ناوگان در سال جاری شاهد خروج واگن‌های بالای ۴۰ سال خواهیم بود و قطارهای حومه ای نیز از ریل‌باس بهره‌مند می‌شوند. همچنین استفاده از ریل‌های جدید موجب ایجاد ظرفیت برای افزایش میانگین سرعت سیر تا ۱۲۰ و حد اکثر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت شده است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل