| کد خبر: 114740 |

بررسی پنج سال سوانح دریایی از نگاه آژانس ایمنی دریایی اروپا؛

تین‌نیوز| آژانس ایمنی دریایی اروپا (EMSA) گزارش سالانه خود در زمینه حوادث و سوانح دریایی منتشر کرد که بر اساس آن بیش از نیمی از سوانح دریایی در بازه زمانی 2011 تا 2015 میلادی ناشی از خطا در راهبری کشتی‎ها بوده است.

عدم راهبری صحیح کشتی‎ها در این مدت منجر به حوادثی نظیر به گل نشستن کشتی‎ها و برخورد آنها شده است.
بر اساس گزارش EMSA در میان حوادث شغلی نیز 39 درصد از حوادث مربوط به لیز خوردن، زمین خوردن، و سقوط از کشتی می  شود.

خطاهای انسانی در 63 درصد از حوادث دریایی پنج سال یاد شده نقش داشته اند. در همین حال 67 درصد از حوادث نیز مربوط به فعالیت‎های روی عرشه کشتی می‎شده است. طی سال 2015 میلادی بیش از یک هزار و 700 سانحه دریایی برای کشتی های تجاری رخ داده است که به مرگ 64  نفر انجامیده است. این  آمار به شکل غیر عادی بالاست که دلیل آن غرق شدن کشتی الفارو و جان باختن 33 خدمه آن است.

گرچه در این مدت تعداد حوادث قایق های ماهیگیری همچنان افزایش یافت بطوریکه بیش از 25 قایق در سال گذشته غرق شدند، اما تعداد سانحه دیدگان و مجروحان حوادث به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

در بازه زمانی 2011 الی 2015 میلادی تعداد کشته شدگان کشتی‎های مسافری به علت حادثه کشتی‎های کاستو کنکوردیا (32 کشته و 17 مجروح در سال 2012) و نورمن آتلانتیک (11 کشته و 31 مجروح در سال 2014) افزایش یافت. در این مدت 65 درصد از قربانیان حوادث کشتی های مسافری، مسافران بوده اند.

بر اساس گزارش EMSA بین سالهای 2011 تا 2015 میلادی اعضای این آژانس در مجموع 749 مورد بازرسی انجام داده و 566 فقره گزارش منتشر کرده اند. در میان یک‎‎هزار دستورالعمل ایمنی منتشر شده، 40 درصد مربوط به رویه های کاری و به طور مشخص رویه های ایمنی در کار بوده است. نیمی از دستورالعمل های ایمنی خطاب به شرکت‎های کشتیرانی بوده است و نرخ واکنش مثبت به این دستورالعمل ها به 75 درصد رسیده است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل