| کد خبر: 72965 |

تین نیوز | هر چند کارشناسان حوزه ترانزیت و لجستیک بر این باورند که ایران برای ترانزیت و لجستیك از موقعیت ممتازی برخوردار است اما با این وجود بسیاری از استعدادهای بالقوه کشورمان در این زمینه هنوز بالفعل نشده است.

1- وضعیت کنونی لجستیک تجاری ایران براساس شاخص‌های مرتبط بین‌المللی
تین نیوز | پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...متاسفانه باید اذعان کرد که وضعیت ایران در این شاخص که معتبرترین شاخص لجستیکی بین‌المللی است اصلا مناسب نیست و طی سالهای اخیر دایما در حال نزول بوده است.
این در حالیست که کشورهای رقیب ایران در منطقه یعنی امارات و ترکیه وضعیتی به مراتب بهتر دارند و به ترتیب در رتبه‌های 24 و 30 از میان 166 کشور قرار دارند. حتی کشورهای دیگر منطقه همچون قطر، عربستان، بحرین، کویت، عمان، پاکستان، اردن، قزاقستان و ارمنستان نیز عملکرد لجستیکی بهتر از ایران داشته‌اند.
حال آنکه همانطور که در یادداشت‌های قبلی‌ام بارها اشاره کرده‌ام، ایران بهترین موقعیت لجستیکی را در بین کشورهای منطقه داراست...
مطلب کامل

نظر | موقعیت ممتاز ایران در ترانزیت و لجستیك
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۱۸در مورد این مطلب:
موقعیت ایران برای ترانزیت و لجستیك ممتاز است به قول دكتر عزتی كه استاد ژئوپلتیك هستند ایران قلب قلب جهان است. یعنی خاورمیانه قلب جهان و ایران قلب خاورمیانه است با اینحال مطابق آنچه مقاله نشان می دهد عملا در لجستیك و ترانزیت ضعیف هستیم و متاسفانه كسی گوشش بدهكار این حرفهای كارشناسی نیست و شاخص ارزیابی مدیران ما مقدار ساختن راه و راه آهن است كه این موضوع هم به لطف كلنگ زنی های بیشمار و بیهوده متوقف شده است در نتیجه موقعیت ممتاز ایران همواره بلااستفاده می ماند.

2- نگرشی به موضوع ترانزیت در ایران
تین نیوز | یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...ترانزیت یکی از پر سودترین تجارت‏ های دنیا است و کشورهایی که در مسیر کریدورهای ترانزیتی قرار گرفته‏ اند به طور معمول درآمدهای قابل توجهی را بواسطه عبور کالاهای تجاری از کشور خود بدست می ‏آورند.
 از جمله مهمترین درآمدهای ترانزیت می‏ توان به موارد ذیل اشاره نمود:
 - درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم از صنعت ترانزیت
 - ایجاد اشتغال در نتیجه بکارگیری نیروی انسانی در فعالیت­ های ترانزیتی
 - توسعه عمران منطقه­ ای
 - ایجاد امنیت...
مطلب کامل

نظر | لزوم تاسیس سازمان ترانزیت در وزارت راه
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۸-۱۸در مورد این مطلب:
باید سازمان ترانزیت در وزارت راه تاسیس شود چون عمده كار ترانزیت چه در زیرساختها و چه در عمل و چه در پایانه ها با این وزارت است و بقیه ادارات و ارگانها در دیگر وزارتخانه ها باید به این سازمان كمك نمایند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید مرتضی ناصریان 0 0

    به نظرم پیشنهاد تاسیس سازمان ترانزیت در وزارت راه مهم و بجاست و جا دارد مسئولان محترم روی این ایده کار کنند و آن را به نحو صحیحی عملیاتی کنند. رونق ترانزیت فقط ساختن مسیرهای زیربنایی ترانزیت نیست و نیازمند اقدامات متعددی در این زمینه هستیم که در کتاب دکتر روحانی به نام امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران این موضوع به تفصیل بحثشده و جا دارد مطالب ارزنده این کتاب در فصل ۱۳ که به موضوع ترانزیت می پردازد بیشتر مدنظر مسئولان وزارت راه قرار گیرد.

  • محمد 0 0

    تا زمانیکه متناسب با استراتژیهای برتر ایران و یا مزیت های نسبی و رقابتی ایران سازمانها مربوطه نهادینه نشوند کار حمل و نقل و ترانزیت که میتواند بعد از نفت بیشترین در آمد را کسب اقتصاد ایران کند بهتر از این نمیشود

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل