| کد خبر: 62281 |

تین نیوز | رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران با بیان اینکه "سرانجام باید قفل آزمون در حمل و نقل شکسته شود" تصریح کرد: مهمتر از برگزاری آزمون، نحوه نظارت بر  فعالیت و عملکرد برگزیدگان مبنی بر ثبت و فروش شرکت یا برآیند کاری آنها در حمل و نقل است.

جواد سمساریلر در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به قبولی 85 نفر در آزمون ثبت شرکت های حمل و نقل بین المللی اظهار داشت: اگرچه در نوع برگزاری آزمون مذکور تغییر صورت گرفت، اما مهمتر از آن نحوه نظارت بر فعالیت و عملکرد برگزیدگان مبنی بر اشتغال در حوزه حمل و نقل و ترانزیت یا فروش شرکت ثبتی است.

وی افزود: سر انجام باید روزی قفل برگزاری آزمون در حمل و نقل، شکسته و فعالیت در این صنف آزاد شود، اما هر کسی با اکتفا به اخذ مجوز شرایط حمل بار را نداشته، بلکه نسبت به میزان ضمانت سپرده شده نزد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قادر به صدور بارنامه باشد.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران ضمن بیان این مطلب که " در ایران به جای شرکت، تابلو خرید فروش می شود" تاکید کرد: یک شرکت حمل و نقل باید بر اساس تعداد مشتری و میزان صدور فاکتور قیمت گذاری شود.

سمساریلر در پایان با اشاره به پویایی دانش حمل و نقل و ترانزیت خاطرنشان داد: قوانین و مقررات در سطح بین المللی نسبت به مقتضیات زمانی تغییر می کنند، درحالی که از  حدود دو دهه پیش تاکنون قوانین این حوزه در داخل کشور دستخوش بررسی و تغییرات قرار نگرفته اند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • کاربر تین نیوز 0 0

    سلام به کارکنان محترم تین نیوز میشه بفرمایید کامنت هاى درج شده در این خبر که قبلا چاپ شده بود در نسخه جدید آزمایشى تین نیوز چاپ نشده هست

  • کارشناس حمل ونقل نوین 0 0

    جناب سمساریلر ضمن احترام به نظر جنابعالى به اطلاع میرساند مملکت قوانین خاص خود رادارد که دراین زمینه اداره نظارت برترانزیت گمرک ایران نظارت کننده بر ترانزیت میباشد در مورد تخلفات شرکت ها وعملکرد آنها کمسیون ماده ١٠ آیین نامه به عملکرد وتخلفات شرکت هاى کریرى وفورواردرى نظارت ورسیدگى میکند درمورد فروش سهام شرکتها(نه تابلو) این عمل بعد از قبولى در آزمون از قانون تجارت تبعیت میکند. درمورد قیمت سهام شرکت ها بازار از فرمول عرضه وتقاضاى بازار ودیگر شاخص هاى اقتصادى کشور تبعیت میکند چه بسا بعد از فروش شرکت وتغییر مدیریت شاید سهامداران جدید ومدیریت جدید نتواند مشترى قبلى شرکت راحفظ کند. درمورد شکستن قفل آزمون به اطلاع میرساند همانطور که جنابعالى هم همیشه اذعان داشته اید حمل ونقل حرفه فوق تخصصى میباشد چطور انتظار دارید حرفه هایى مانند مجوز داروخانه وکالت نظام مهندسى کارگزار بورس بیمه گمرک با آزمون پذیرفته میشود ولى حمل ونقل را بدون اخذ آزمون برایش مجوز صادر شود همچنین قوانین حمل ونقل جهان همان دودهه پیش میباشد و تنها در نوع فعالیت آن همچون صدور کارنه تیر بصورت الکترونیکى فرق کرده هست … به امید شکوفایى صنعت حمل ونقل کشور وباتشکر از سایت تین نیوز

  • فعال حمل و نقل 0 0

    واگذاری سهام شرکت های حمل و نقل بین المللی به غیر، به سان سهام سایر شرکت های دولتی و خصوصی در سیستم بازار آزاد و مترقی و اقتصادهای شفاف و سیستم فعلی اقتصاد ایران امری رایج و متداول است. حتی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و منویات اقتصاد مقاومتی امری پسندیده است. این امر سبب رونق اقتصادی و افزایش توان مالی آن بخش از فعالان جامعه می گردد. امروز به هنگام مرور فهرست قبول شدگان آزمون اخیر تاسیس شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا با رویت نام یکی از آشنایان و همسرشان به عنوان قبول شدگان، حسب ادب تماس گرفتم تا تهنیت و شادباش به آن دو بزرگوار عرض نمایم. به غایت خوشحال شدم که اعضایی متخصص، تحصیل کرده و سرشار از تجربه از فعالیت های خویش در حمل و نقل ترکیبی به خانواده بزرگ حمل و نقل بین المللی افزوده شده اند. اما ایشان از نابسامانی و فرصت طلبی برخی گله مند بودند. فرمودند: " نیک مستحضرید جهت راه اندازی فعالیت مطلوب در این عرصه به سرمایه زیادی نیاز است. از این رو تصمیم گرفتیم صد در صد سهام یکی از شرکت های در حال تاسیس را برای افزایش نقدینگی واگذار نماییم ولی ارزش سهام شرکت های تازه تاسیس و به قولی صفر نصف ارزش سهام شرکت های کارکرده است " اینجانب نیز به سان شما از تعجب انگشت در دهان ماندم. گویا عده ای از کجا، کجا، کجا(دقیقا از سه جا) چنین شایعه به در کرده اند که متولی امر درصدد صدور دستورالعملی برای شرکت های تازه تاسیس دوره قبل و این دور دال بر وادار نمودن آنان به؛ به کار گماردن چهار نفر با مدرک تحصیلی بالای فوق لیسانس در شرکت جدید و نیز خرید حداقل ۵۰ دستگاه کامیون است. راقم از بصیرت و حد اعلای فهم و قانونگرایی متولیان امر آگاه هستم. ولی آن عده که نمی دانم بوروکر بنامم، بورس باز، بازارگردان، واسطه گر، یا دلال بنامم این روزها جهت کار خود دفتر و دستکی راه انداخته اند. آن همکاران سابق و فعلی(از سه جا) وظیفه از صفر تا صد(از ثبت شرکت ها تا فروش) را انجام می دهند. و در این بین قبول شدگان جدید از ترفند این واسطه گران ناآگاهند. این واسطه گران با مکر و حیله و با راه اندازی جو روانی مسموم ارزش سهام شرکت های جدید را پایین آورده اند. حیرت آور است که سهام یک شرکت جدیدی که اخیرا به قیمت ۴۵۷ تومن واگذار شده است توسط کسی خریداری شده است که سه شرکت فعال و کار کرده در ید اختیار دارد. و نیک می دانید برای چه خریده است. جهت پیگیری موضوع با یکی از این بوروکرها(دلال ها) به عنوان خریدار طالب و ناشناس تماس گرفتم فرمودند ارزش سهام شرکت صفر ۴۵۰ تومن، ارزش کارکرده ۶۰۰-۷۰۰ است. و علت این مغایرات را جویا شدم همان شایعه را بازگو فرمودند. شرکت های کارکرده ممکن است بدهی مالیاتی داشته باشند. شرکت های کارکرده ممکن است در فلان گمرک ردیف مرزی باز داشته باشند و… اما به هنگام واگذاری سهام این چنین شرکت ها(در حالت عادی تمامی اینها صاف شده) و شرکت در اختیار خریدار قرار می گیرد. و اما شرکت های کار کرده ممکن است مصائب عظمایی داشته باشند که در ظاهر به چشم نیایند. سه سال قبل سهام یکی از شرکت های برند به ارزش ۹۲۰ تومن واگذار گردید و همه چیز به نیکی و خوشی و مستند انجام گرفت. چند ماه بعد اخطاریه فاکتور دموراژ برای دفتر مدیر جدید از یکی از شرکت های کشتیرانی ارسال شده بود دال بر بدهکاری ۳۷۰ میلیون تومنی شرکت به آن کشتیرانی، فروشنده هم گم شده بود. خریدار شرکت کارکرده که نمی تواند در به در، درِ شرکت های کشتیرانی را زده و از عدم بدهکاری شرکت مورد نظر پرس و جو کند و یا شرکت کارکرده ای که سال قبل واگذار گردیده بود یک دستگاه کانتینر ۴۰ فوت محتوی پارکت را در محوطه ترمینالی بندر انزلی رها کرده بود. با دریافت نامه سازمان جمع آور و فروش اموال تملیکی از طرف مدیر جدید، ایشان موضوع را جدی نگرفته بودند و چنین پنداشته بود که ربطی ندارد دولت بردارد و غافل از این که پنچ ماه بعد اخطاریه از طرف سفارت قزاقستان دریافت خواهند نمود دال بر ادعای خسارت نیم میلیون دلاری صاحب کالای قزاق و دهها مورد در مورد شرکت های کارکرد که جهت پرهیز از تطویل موضوع بازگو نمی شوند. فلذا به رغم تلاش عده ای جهت سو استفاده از ساده دلی همکاران جدید به استحضار می رساند با عنایت به نحوه برگزاری دو آزمون اخیر که حکایت از بار علمی و تخصصی قبول شدگان دارد آرزو داشتم که اعضای جدید به تیم حمل و نقل بپیوندند اما اگر تصمیم قطعی گرفته اند که سهام شرکت خود را واگذار کنند مطلع باشند که اگر ارزش صد در صد سهام یک شرکت کار کرده ۶۰۰-۷۰۰ باشد الزاما ارزش سهام شرکت های تازه تاسیس ۲۰۰-۳۰۰ بیش از آنها خواهد بود.

  • زهیر صادقی 0 0

    نابرابری عرضه و تقاضا در علم اقتصاد و گپ(گفتگو) بازاری تعریف شده و دارای مفاهیم مشخصی هستند ادعای این که افت قیمت سهام شرکت های حمل و نقل بین المللی به سبب فزونی عرضه است نادرست است. در عرصه واگذاری سهام شرکت های حمل و نقل بین المللی متقاضی واقعی فعلا حضور ندارد. و آنانی که به دنبال خریداری سهام هستند خود شرکت حمل و نقل دارند ولی چرا به دنبال خرید هستند حتما خبری هست بی خبرم، هر کسی خبر دارد خبرم کند. و در این بین چهره هایی که توسط همکاران رسمی و غیر رسمی به عنوان کارشناس خبره نرخ گذاری ارزش سهام شرکت های حمل و نقل بین المللی و مشاوران زبده معرفی می شوند این کاره نیستند آقای میم. ف هر کاری(از دستفروشی لباس زیر زنانه در کوچه برلین گرفته تا ثبت شرکت) انجام داده اند ولی هیچ وقت در حمل و نقل نبوده اند. شاید اگر همچون آن هم میهن سابقه ای در صنف حمل و نقل داشتند می گفتم چیزی

  • همان فعال حمل و نقل 0 0

    طی سالیان اخیر دانسته و ندانسته چنین تبلیغ شده است که گویا در این صنف شرکت خرید و فروش می شود نمی دانم مجوز می فروشند پروانه خرید و فروش می شود. سخن عوام فریبانه ای است. آنچه که عرضه می شود سهام شرکت های حمل و نقل بین المللی است. شرکت های حمل و نقل بین المللی عموما یا شرکت با مسولیت محدود یا سهامی خاص و یا سهامی عام هستند. جمعی(بیش از یک نفر) با اخذ مجوزهای لازم موسسه ای را تحت عنوان شرکت تاسیس می نمایند و در این بین طبق قانون تجارت سهام را به نسبت توافق شده بین شرکا تقسیم می کنند مثلا از ده عدد چوب کبریت ۵ تا سهم یکی از شرکا و ۵ تا چوب کبریت سهم شریک دیگر(با مسولیت محدود) متعاقبا یکی از آن شریک ممکن است سهم خود را به دیگری واگذار کند و از مجموعه بنا به مصلحت خویش خارج شود رخصت این کار را عرفا و قانونا دارد. طی این سال ها آنچه واگذار می گردد سهم شرکت است نه نام و پروانه فعالیت و مجوز و غیره وقتی که ارزش سهام توکاریل، خلیج فارس، کشتیرانی ملی بالا می رود و نمادهای آنها مثبت می شود همگان خوشحال می شویم به این دلیل که سود سهامداران افزایش یافته است. حال وقتی که ارزش سهام شرکت های حمل و نقل بین المللی افزایش می یابد عمدتا دو گروه مغبون و نارحت می شوند. گروه اول که از بطن خانواده بزرگ حمل و نقل ایران زمین هستند و گروه دوم عده ای تاجر، بازرگان و… که برای توسعه فعالیت های خود در اندیشه در اختیار گرفتن یک شرکت حمل و نقل بوده اند. گروه اول زین سبب نارحت هستند که سالیانی است که در آزمون تاسیس شرکت های حمل ونقل شرکت می کنند ولی بنا به دلایلی ناموفق هستند و اکنون نیز یا از روی رشک و یا از روی حسرت ناخوش احوال اند از ایشان به عنوان یک برادر کوچکتر خواهش می کنم از سرگرمی های جانبی خود کاسته به مطاله خود بیافزایند اکنون نشریات متعدد تخصصی مانند ترابران و… منتشر می شود. می توانند تهیه کرده مطالعه بفرمایند و یا سایت های تخصصی راه اندازی شده اند مانند تین نیوز، مانا و… می توانند خبرها را مطالعه نمایند حتی مصاحبه ها را پیگیری کنند چون از متن مصاحبه چیزهایی می توان یاد گرفت. در هر حال به تلاش خود ادامه دهند آرزو می کنم که در دوره آتی حتما حد نصاب لازم را کسب نموده به آرزوی خویش برسند. هر کاری نیز از طرف همکاران بر می آید حتما دریغ نخواهند کرد. هنوز ۶ ماه برای آزمون دیگر فرصت است. خدا را هزاران شکر که متولی امر با افزایش تعداد قبول شدگان زمینه موفقیت را فراهم نموده است با اندکی اراده می توانند موفق شوند هر کمکی نیز از ارائه نمونه سوالات گرفته تا معرفی کتب تخصصی و غیره می توانم انجام دهم. گروه دوم نیز به این سبب نارحت هستند که برنامه ریزی کرده بودند تا شرکت حمل و نقلی را به هلدینگ خود بیافزایند حال آرزو دارند که ارزش سهام پایین تر بیاید هر چقدر پایین تر سود بیشتر و نفع بیشتر، آنان تاجر هستند و حساب یک ریال را نیز می کنند. خلاصه هر گاه ارزش سهام شرکت های حمل و نقل بین المللی بالاتر رود باید بی نهایت خوشحال شد. به این دلیل که نقدینگی به صندوق یک عضو خانواده حمل و نقل تزریق می گردد. وضع مالی بهتر می شود. دارندگی و برازندگی(و این ثمره یک عمر تجربه و ماه ها مطالعه و تلاش بوده است)

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل