| کد خبر: 57175 |

تین نیوز | دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران با اشاره به استفاده 60 درصدی از ظرفیت حوزه ریلی کشور، تصریح کرد: باید با تغییر در سیستم بهره‌برداری بخش ریلی در بخش نیروی انسانی و در حوزه بهره‌برداری، اصلاحاتی انجام دهیم تا امکان استفاده مطلوب از ظرفیت موجود مهیا شود.
 
ابوالفضل بهره‌دار افزود: استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود، باید با تنظیم برنامه قطارها و استفاده از توانمندی نیروهایی ، ارتقا پیدا کند و بارهایی که باید با راه‌آهن حمل شود اما به علت کندی سیر قطارها و نابرابری نرخ تعرفه، با جاده حمل می‌شود را باید بتوانیم پوشش دهیم.
 
بهره دارد تغییر سیستم بهره‌برداری را در استفاده بهینه از ظرفیت‌های حوزه ریلی موثر دانست و گفت: بهره‌برداری را باید به بخش خصوصی بسپاریم و مقدمات حضور فعال این بخش را مهیا کنیم و همچنین از نیروهایی که در سیر و حرکت متخصص هستند استفاده بیشتری شود.
 
دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران تاکید کرد: اگر بخواهیم جذابیت لازم برای حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد کنیم باید چندین عامل از جمله افزایش سرعت حمل و نقل ریلی و تعدیل نرخ تعرفه را در نظر بگیریم.
 
وی استفاده از ظرفیت‌های حوزه ریلی را منوط به انجام تمهیداتی دانست و گفت: باید در بخش مدیریت بهره‌برداری و در حوزه تصمیم سازی برای استفاده از امکاناتی که در کشور وجود دارد و همچنین وضع مقررات، تمهیداتی اندیشید تا بتوان از ظرفیت جاده و ریل به صورت مطلوب استفاده کرد.
 
بهره‌دار ادامه داد: حق دسترسی که برای شبکه ریلی و جاده وجود دارد معقول و منطقی نیست و و اختلاف زیادی دارد.
 
 وی افزایش سرعت تجارت و بازرگانی را که یکی از موضوعات اصلی و مورد توجه در بخش حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: سیر قطارها در بخش بار باید به گونه‌ای باشد که هم تعهداتی که به صاحبان کالا داده شده انجام شود و هم حمل و نقل ریلی بتواند از نظر مدت زمان حمل کالا، با حمل و نقل جاده‌ای رقابت کند.
 
وی اظهار کرد: اکنون، حوزه ترانزیت ریلی در وضعیت خوبی نیست؛ بنابراین باید از امکاناتی که داریم و از ظرفیت موجود در منطقه با مدیریت صحیح، بهره‌برداری شود چرا که با ارتقای بهره وری می‌توان از ظرفیت‌های خالی، بیش از پیش استفاده و درآمدزایی مناسب برای حوزه حمل و نقل ایجاد کرد.
 
دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران تصریح کرد: خوشبختانه دولت و مجلس و مسئولان رده بالای کشور اتفاق نظر دارند که حوزه ریلی باید توسعه و ارتقا پیدا کند که این فرصت بی‌نظیری برای رشد و توسعه این بخش است و استفاده از آن مستلزم یک نظارت واقعی و مستقل بر عملکرد حوزه ریلی در کشور است.
 
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل