| کد خبر: 135424 |

واکنش اتاق بازرگانی خراسان رضوی به بحران گمرکی پایانه مرزی دوغارون

رئیس کمسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی خواستار حل سریع بحران گمرکی مرز دوغارون شد.

تین‌نیوز | 

رئیس کمسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی خواستار حل سریع بحران گمرکی مرز دوغارون شد.

 

احمد زمانیان یزدی، رئیس کمسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در گفت‌وگو با تین‌نیوز با اشاره به اینکه شب گذشته در جلسه کمسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص بحران گمرکی دوغارون به گفت‌وگو پرداخته شد چرا که توقف و انتظار بیش از هزار دستگاه کامیون و تریلی ترانزیتی در گمرک دوغارون موجب اعتراض صادرکنندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و رانندگان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه صادرات و ترانزیت به ترتیب 70 و 30 در صد از عملکرد و حجم کاری گمرک دوغارون را به خود اختصاص داده است گفت: با برابری و تعادل سهم ترانزیت و صادرات در حجم کاری گمرک دوغارون می‌توان بخشی از مشکل صف‌های انتظار طولانی این پایانه مرزی را مرتفع کرد.

 

همچنین محمود سیادت، رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در خصوص این بحران اظهار داشت: علت اصلی تراکم صف‌های انتظار در مرز دوغارون، اختلاف دو کشور افغانستان و پاکستان و انتقال بار ترافیکی و ترانزیتی به دوغارون است. گمرک دو غارون ظرفیت و امکانات لازم برای پذیرش محمولات ترانزیتی را ندارد. با راه‌اندازی مسیر چابهار –میلک مشکل بار ترانزیتی دوغارون در آینده حل خواهد شد.

 

سیادت در خصوص دلایل صف‌های متراکم در آن‌سوی مرز ایران گفت: کمبود باسکول، اختلاف مرزبانی و گمرک افغانستان با یکدیگر از جمله این دلایل است. ثبت دستی CMR، عدم تخلیه بار در زمان معین، نبود ناظر و متولی در پایانه و کم‌کاری کارکنان اداره گذرنامه و مشخص نبودن واحدهای بازرسی مرزی از جمله دلایل این مشکل در داخل مرزهای ایران است.

 

سیادت با اشاره به اینکه در این جلسه اعضای کمسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی به‌اتفاق خواستار حل مشکل پایانه مرزی دوغارون شدند و مقرر شد هیئتی متشکل از تشکل‌های حمل‌ونقل و صادرات و استانداری جهت بررسی و رفع این مشکل ایجاد و به منطقه عزیمت کنند اظهار داشت: در ادامه نشست کمسیون حمل‌ونقل ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص موضوعاتی مانند انحصار حمل‌ونقل ریلی در دولت، ارائه محورهای بسته حمایتی دولت از صنعت حمل‌ونقل، وضعیت مالیاتی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، لزوم ارائه برنامه‌ریزی و استراتژی مشخص برای حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت و ایجاد به متولی در حد یک وزارتخانه را بررسی و تبادل نظر کردند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل