| کد خبر: 57922 |

تین نیوز | نگرانی در مورد حریم شخصی مردم و احتمال اعتراض آنان؛ شرکت های خودروسازی را وادار به اعمال محدودیت هایی در این زمینه کرد.
 
تعدادی از این شرکت ها اعلام کرده اند اطلاعاتی را که در مورد نحوه استفاده کاربران از ابزار فناوری نصب شده در خودروها وجود دارد، تنها به طور محدود با گوگل و اپل به اشتراک می گذارند.
 
از جمله شرکت هایی که دیگر قصد ندارند به گستردگی گذشته داده های مشتریانشان را تحویل موسسات فناوری بدهند می توان به فورد، جنرال موتورز، فولکس واگن و ... اشاره کرد که می گویند جلوی دسترسی اپل و گوگل به داده هایی که توسط رایانه های خودروها جمع آوری می شوند را می گیرند.
 
اپل و گوگل با تحلیل و بررسی این داده ها اطلاعات ارزشمندی را در مورد عادات کاربری افراد به دست آورده و از انها برای بهینه سازی خدمات و کسب درآمد بیشتر بهره می گیرند.
 
آنها سیستم های رایانه ای طراحی شده خود را به گونه ای طراحی کرده اند که به راحتی قابل اتصال به تلفن همراه است و از این طریق نیز نسبت به جمع آوری اطلاعات خصوصی افراد اقدام می کنند. از جمله این سیستم ها می توان به CarPlay اپل و Android Auto گوگل اشاره کرد.
 
کارشناسان می گویند دغدغه اصلی شرکت های خودروساز کنترل انحصاری داده های کاربران برای کسب درآمد از آنهاست و در واقع آنها نمی خواهند با اعطای بی دردسر این اطلاعات به گوگل و اپل خود را از میلیاردها دلار پول محروم کنند.
 
بررسی های AlixPartners نشان می دهد درآمد این نوع تجهیزات از 16 میلیارد دلار در سال 2013 به 40 میلیارد دلار در سال 2018 افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل