| کد خبر: 491 |

تین نیوز | بحث بر سر مزیت استفاده از بتن با آسفالت در ساخت و سا جاده ها ، هنوز هم یکی از دغدغه های پیمانکاران است . تولید کنندگان معروف مصالح عمرانی که فروش سالیانه محصولات آن ها به بیش از 11 میلیون تن در سال می رسد . نیز در این بحث شرکت دارند .
اخیرا کشورهای کلمبیا و ایالات متحده پروژه ساخت و ساز یک کریدور جاده ای عظیم را در برنامه کاری مشترک خود گنجانده اند که هزینه ساخت آن بالغ بر 2354 میلیارد یورو برآورد شده است . شرکت های تولید کننده سیمان، میزان بتن و آسفالت مصرفی برای موارد زیرساختی ، تزئینی و روکش جاده ( که معمولا از آسفالت است ) را 8 میلیون تن تخمین زده اند .
در این راستا یک شرکت تولید کننده آسفالت مدعی است که آسفالتی که در حال حاضر در ساخت جاده های کلمبیا به ار برده می شود از لحاظ قابلیت مرمت و نگهداری تا 25 سال آینده ، بسیار مقرون به صر فه است . شرکت های تولید کننده بتن در این کشور باری متقاعد کردن مهندسان در اثبات مزایای بتن با یک دیگر هم نظر هستند . آن ها معتقدند ممکن است در این روش ساخت هزینه های اولیه بالاتر باشد . اما در درازمدت روکش بتنی نیاز به مرمت و نگهداری کمتری دارد . نمایندگان شرکت های معروف کلمبیا بر این باور هستند که بتن کمتر در معرض آسیب های ناشی از آب قرار می گرد . اما تولید کنندگان آسفالت بر مزیت های جاده های آسفالتی پافشاری می کنند .
در این میان گروه اجرای زیرساخت های کلمبیا آسفالت و بتن را در عملیات ساخت پروژه های عمرانی مکمل هم می داند .
در سال 2008 وزارت حمل و نقل کلمبیا اعلام کرد که در ساخت و ساز پروژه پیشرفته کریدور جاده ای باید از بتن استفاده شود اما گروه اجرایی آسفالت ، طبق تصمیم شرکت های مجری طرح ، خواهان استفاده از هر دو گزینه است .

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل