| کد خبر: 169341 |

حذف برخی از قطارهای مسافری در برخی از مسیرهای ریلی کشور و مساله خروج یا تعمیر واگن‌های فرسوده منجر شد تا بسیاری از شرکت‌های مسافری بیم از دست دادن بازار خود در سطحی وسیع را داشته باشند.

تین‌نیوز | 

حذف برخی از قطارهای مسافری در برخی از مسیرهای ریلی کشور و مساله خروج یا تعمیر واگن‌های فرسوده منجر شد تا بسیاری از شرکت‌های مسافری بیم از دست دادن بازار خود در سطحی وسیع را داشته باشند.

این شرکت‌ها دلیل این امر را بروز اختلافات داخلی بین شرکت مپنا و راه‌آهن عنوان کرده بودند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیر عامل شرکت تعمیرات و نگهداری لکوموتیو مپنا در این باره گفت: چنین اختلافی وجود ندارد و دلیل تاخیر تعمیر لکوموتیوهای مپنا این است که طبق قرارداد پنج‌ساله مپنا و راه‌آهن برای تعمیر ناوگان فرسوده ریلی، قطعات مربوط به تعمیر آنها در گمرک مانده بود و منتظر ترخیص آنها بودیم.

محمدمهدی اسلامی توضیح داد: این مشکل به دلیل اختلالی رخ داد که در سامانه جامع تجارت به وجود آمده بود و به محض برطرف شدن آن، لکوموتیوهای این شرکت گرم خواهند شد و در خط سیر قرار خواهند گرفت.

به‌ گفته این مقام مسئول شرکت مپنا ریشه این اختلال به مشکلی که بین بانک مرکزی و سامانه جامع تجارت و گمرک به وجود آمده بود، باز‌می‌گردد.

اسلامی تاکید کرد: حل این مشکل در حال حاضر به کمیسیون ماده 14 رفته و گمرک پس از حل آن باید سایت خود را تمدید کند تا برای یک ماه بتوانیم قطعات‌مان را ترخیص کنیم.

اسلامی درباره طلب مپنا از راه‌آهن که در خبرگزاری‌ها به عنوان دلیل حذف برخی از قطارهای مسافری از خط سیر عنوان شده بود، تصریح کرد: دلیل این ماجرا وجود یک اختلاف مالی نیست هرچند شرکت مپنا همیشه از راه‌آهن طلب داشته است.

اسلامی توضیح داد: قرارداد پنج‌ساله مپنا برای تعمیر و نگهداری لکوموتیوهاى مسافرى‌ با راه‌آهن حدود یک‌هزار میلیارد تومان است که از اول امسال تا به حال هم راه‌آهن 30میلیارد تومان به مپنا پرداخت کرده که اگر مشکل گمرک هم به‌طور کامل حل شود دیگر مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

اسلامی تاکید کرد: پارت اول از قطعات مورد نیاز برای تعمیرات لکوموتیوهای راه‌آهن دو هفته قبل ترخیص شده و هم‌اکنون هم این فرایند در حال تکمیل شدن است.

مدیر عامل شرکت تعمیرات و نگهداری لکوموتیو مپنا درباره خروج واگن‌های فرسوده که اخیرا رسانه‌ای شده نیز گفت: بنده در این زمینه هم از راه‌آهن و هم از رجا حمایت می‌کنم چون در چرخه سیر بودن واگن‌های تا این حد قدیمی در شان مردم نیستند. اما از طرفی رجا هم برای تعمیر این واگن‌های خود پول ندارد و البته این به معنى این نمى باشد که نتوانند به سیر بروند.

اسلامی افزود: همین الان هم این شرکت با پلورسبز برای خرید واگن قرارداد دارد و به دلیل عدم وجود نقدینگی نمی‌تواند آنها را تحویل بگیرد. بنابراین دولت باید برای حل این مشکل با اهرم سرمایه‌گذاری، ورود کند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین