| کد خبر: 26763 |

تین نیوز | تجارت چمدانی در نیمه نخست سال 1392 رقمی به ارزش 32.218 هزار یورو بوده و در نیمه نخست امسال به28.234 هزار یورو رسیده كه با كاهش 15.12 درصدی همراه بوده است.
 
تجارت چمدانی بلای اقتصاد یک کشور است.پول هایی که هیچ نظارت رسمی و دولتی بر روی آن نباشد خیلی زود به سمت فساد کشیده می شود.بعد از اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران آن تعداد اندک از تاجران ایرانی که توانسته بودند با وجود رکود اقتصادی همچنان به فعالیت خود ادامه دهند مجبور شدند از این نوع تجارت استفاده کنند.
 
نیمه خالی لیوان این نوع تجارت بابک زنجانی بود.مردی که با تائید بلند ترین مقامات اجرایی آن روز قرار بود بازوی کمکی اقتصاد ایران باشد اما...
 
بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و توافق ژنو،اقتصاد ایران اندکی بهتر شد و بعد از یک سال از اعلام  کاسته شدن شدت تحریم ها در ایران تاثیر آن در حال نمایان شدن است.
 
به گزارش خبرنگار ایلنا، در نیمه نخست سال 1393 رقمی به ارزش 28.234 هزار یورو (معادل 38.202 هزار دلار) و در هر روز به طور متوسط 205 هزار دلار كالا از طریق تجارت چمدانی از گمركات مرزی كشور به كشورهای حوزه CIS صادر شده است كه این رقم تنها در حدود 0.22 درصد از ارزش كل صادرات كشور را به خود اختصاص داده است.
 
این در حالی است كه در نیمه نخست سال 1392 این رقم معادل 34.218 هزار یورو و (معادل 45.008 دلار) بوده كه معادل 0.29 درصد از ارزش كل صادرات كشور را تشكیل داده است.
 
بر اساس این گزارش، طی شش ماهه نخست سال 1392 گمرك آستارا با 10.927 هزار دلار یا 28.6 درصد از ارزش تجارت چمدانی در رتبه نخست، گمرك جلفا با اختصاص 4.93 هزار دلار یا 12.93 درصد از ارزش چمدانی رتبه دوم و گمرك بیله سوار با اختصاص 4.877 هزار دلار یا 12.77 درصد از ارزش تجارت چمدانی در رتبه سوم قرار دارند.
 
همچنین طی شش ماهه نخست سال 1393 صادرات تجارت چمدانی از لحاظ ارزش با كاهش همراه شد در این مدت گمرك منطقه آزاد انزلی با 87.72 درصد كاهش، گمرك پلدشت با كاهش 85.67 درصدی، گمرك باجگیران با كاهش 80.18 درصدی و گمرك سرخس با كاهش 19.17 درصدی نسبت به سال گذشته همراه شد.
 
 تجارت چمدانی در نیمه نخست سال 1392 رقمی به ارزش 32.218 هزار یورو بوده و در نیمه نخست امسال به 28.234 هزار یورو رسیده كه با كاهش 15.12 درصدی همراه بوده است.
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل