| کد خبر: 112542 |

تین‌نیوز| یک کارشناس لجستیک و امور بندری گفت: توقف رشد کشتیرانی برای توسعه کشتی‌سازی در این مقطع امکان‌پذیر و معقول نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی رستگاری در گفتگو با تین‌نیوز با اشاره به حواشی پیش آمده پیرامون خرید کشتی توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از کره و اعتراض صنعت کشتی‌سازی گفت: شرایطی که الان ما در این بزنگاه و در این مقطع از تاریخ کشورمان داریم نمی‌تواند معطل شود تا توسعه کشتی‌سازی به جای خودش برسد و چالش‌های مدیریتی‌اش را پشت سر بگذارد. چالش‌های فناوری‌اش را پشت سر بگذارد و بعد ما ناوگان کشتیرانی‌مان را به دست آنها بسپاریم. حداقل در این مقطع امکان‌پذیر نیست.

او با تاکید بر اینکه رشد صنایع مادر ضروری است گفت: اینکه ما باید در صنایع مادر رشد کنیم جای هیچ تردیدی ندارد. ما باید خودروسازی داشته باشیم، کشتی‌سازی داشته باشیم و بقیه چیزها. اما این مستلزم این نیست که حتما باید از جیب مشتری این هزینه را بپردازیم.

رستگاری همچنین از احتمال آسیب زدن به مزیت رقابت کشتیرانی سخن به میان آورد و گفت: اینکه یک صنعت دارای مزیت رقابتی کشور مثل کشتیرانی را معطل کنیم و زمین بزنیم و مزیت رقابتی‌اش را از بین ببریم و ماموریت اصلی‌اش را که تحقق تجارت بین‌المللی کشور است و به حیات اقتصادی کشور ربط دارد را معطل کنیم که یک مجموعه صنعتی پا بگیرد درست نیست.

او ادامه داد: درست است که این مجموعه صنعتی اشتغال‌زایی دارد، سودآوری دارد و انتقال تکنولوژی، اما بحث هزینه و فایده است. وقتی این دو را کنار هم می‌گذاریم به نظرم بحث کشتیرانی خیلی وزنه بزرگ‌تری است و هزینه معطل‌کردن چرخ کشتیرانی برای پاگرفتن کشتی‌سازی بسیار سنگین خواهد بود.
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل