| کد خبر: 134755 |

سی ان بی سی منتشر کرد

استارت آپ کمک به بیماران برای اتمام طول درمان آنها

تین نیوز

یکی از بزرگترین چالش های ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی امروز این است که بیماران داروهای تجویز شده را کامل مصرف کنند. «آدهر تک» (AdhereTech) استارت آپ مستقر در نیویوک تغییری در این زمینه ایجاد کرده است.

یکی از آخرین نتایج بررسی شرکت بهداشت و درمان، مسیری نگران کننده را نشان می دهد که در آن هزینه های ایالات متحده را تا 290 میلیارد دلار در سال افزایش داده است: عدم پایبندی به داروهای تجویز شده است.

مطالعات نشان می دهد که 20 تا 30 درصد از نسخه ها هرگز کامل مصرف نمی شوند و 50 درصد از داروهای بیماری های مزمن تجویز شده، هرگز گرفته نمی شوند. البته این ماجرا باعث مرگ نمی شود، اما میزان بستری ها و هزینه های سیستم مراقبت را افزایش می دهد.  

✅شناخت مشکل باعث شده که آدهرتک، بطری های قرص هوشمند بسازد که مسیر و بهبود دارو را در زمان واقعی نشان دهد. بطری های بی سیم بارگذاری شده اند تا از زمانی که بیمار داروهایش را می گیرد، به او کمک کند تا آن را دقیق و سر وقت مصرف کند.

جاش استین، مدیرعامل و بنیانگذار آدهرتک می گوید: این مقایسه ای بین اینکه بیماران چه کاری انجام می دهند و چه کاری باید انجام دهند، است. اگر سیستم ما یک اختلاف متوجه شود، یعنی یک دوز از مصرف دارو از دست رفته است و باید دخالت کنیم.

بطری ها جریان داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند و بیماران می توانند مصرف داروها را مطالعه کنند. به این ترتیب هم اگر یک دوز از دست برود، بطری ها روشن می شوند و با صدا به بیمار یادآوری می کنند که داروی خود را مصرف کند.

این تکنولوژی همچنین می تواند از طریق تماس های تلفنی به خطوط تلفن ثابت و همراه یا پیام های متنی به بیماران و مراقبان آنها باشد و از این طریق مصرف دارو یادآوری شود.

او می گوید: حدود 70 درصد یا یک سوم از کاربران ما به طور متوسط حتی از تلفن همراه استفاده نمی کنند. این بطری به صورت خودکار کار می کند شما نیازی به تلفن همراه یا بلوتوث ندارید. این بطری دقیقا مانند بطری های معمولی کار می کند.

باطری ها بیش از 6 ماه شارژ خواهد بود بعد از آن هم کاربران می توانند آن را مجددا شارژ کنند. این بطری برای هزاران نفر در سرتاسر امریکای شمالی، اروپا و آسیا و آفریقا توزیع شده است.

استین این ایده استارت آپ را بعد از مکالمه ای با پدر و مادر خود که در مراقبت های پزشکی کار می کنند، به دست آورده است. این استارت آپ سال 2011 راه اندازی شد و بعد از آن همین طور توسعه پیدا کرده است.

سود مراقبت های بهداشتی و ارائه دهندگان و شرکت های داروسازی این است که به بیماران اطمینان می دهد که می توانند از دستورالعمل پیروی کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.