| کد خبر: 169344 |

یک فعال صنفی مطرح کرد:

هرصنفی باید چهارچوب و در و پیکر داشته باشد، نیمکت پارک نیست که هرکس بیاید آنجا تکیه بزند.

تین‌نیوز | 

یک از مشکلات رانندگان حرفه‌ای؛ حضور بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در این صنف است که پس از بازنشستگی اغلب برای جبران کمبود درآمد و گاهی نیز برای گذران وقت، وارد صنف رانندگی شده و نه تنها موجب ضرر و زیان کسانی می‌شوند که رانندگی حرفه اصلی و تنها منبع درآمد آنان است بلکه به دلیل نداشتن تخصص کافی، موجب افزایش میزان تصادفات و تلفات رانندگی نیز می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز، اگرچه فعالیت بازنشستگان در صنف رانندگان منع قانونی دارد و تشکل‌های صنفی مربوطه به طور مکرر از رانندگان درخواست می‌کنند در صورت مشاهده چنین افرادی با معرفی و ارایه مشخصات آنان، زمینه را برای پیگیری و ممنوعیت فعالیت افراد بازنشسته فراهم سازند، اما همچنان که هرجا قانونی تصویب شده در کنارش قانو‌ن‌گریزان نیز راهی برای دور زدن و یا گریز از آن فراهم ساخته‌اند، این مشکل همچنان وجود دارد و زمینه‌ساز انتقادات فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای شده است.

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور با تایید انتقاداتی که رانندگان نسبت به حضور افراد بازنشسته در این صنف دارند، معتقد است «هرصنفی باید چهارچوب و در و پیکر داشته باشد، نیمکت پارک نیست که هرکس بیاید آنجا تکیه بزند.»

مختار داوودی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و در جمع فعالان این صنف بیان کرد و افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد کسی که بازنشسته یک اداره یا ارگان است فارغ از پست سازمانی چه پشت میز بوده و یا در ترابری آن اداره مشغول بوده است، به شغلی وارد شود که به دلیل مسئولیت جان افراد، حساسیت خاص خود را دارد و باید در آن به اندازه کافی تخصص داشت و مجرب بود.

وی گفت: حضور بازنشستگان در این صنف باعث می‌شود صاحبان این حرفه به نوعی دچار سرخوردگی شده  و به وجود عدالت در جامعه شک کنند که چرا با وجود 30 سال تجربه بیابان، بعد از بازنشستگی از رانندگی محروم می‌شوند ولی شخصی که کارش اصلا این نبوده است بعد از بازنشستگی و بدون تجربه صاحب این حرفه می‌شود؟  

به گزارش تین‌نیوز، این فعال صنفی خاطرنشان کرد: در این وضعیت فعلی اقتصادی و کسادی بازار حمل‌ونقل، وجود افراد بازنشسته باعث می‌شود، بعضی مالکان برای پرداخت حقوق کمتر، از این افراد بهره برده و رانندگان حرفه‌ای بیکار بمانند.

او تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود این افراد به صنف رانندگان، در حال حاضر  انجمن‌ها نمی‌توانند کاری انجام دهند چراکه راهکارهای زیادی برای دور زدن قانون وجود دارد.

داوودی با تاکید بر این‌که با یک بخشنامه می‌توان این معضل را برطرف کرد، گفت: اگر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، برای دریافت و تمدید کارت هوشمند رانندگی، از کسانی که بیمه روستایی دارند استعلام بیمه تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، بیمه لشکری و بیمه صندوق بازنشستگی دریافت کند و انجمن‌ها تصویر این استعلام‌ها را همچون سایر مدارک مورد نیاز، به این سازمان ارسال کنند،  این ناخالصی‌ها از صنف زدوده می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین