| کد خبر: 166059 |

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا «احیای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل» را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که می‌تواند به کمک این بخش آمده و فعالان این بخش را از ورشکستگی نجات دهد.

تین‌نیوز | 

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا «احیای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل» را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که می‌تواند به کمک این بخش آمده و فعالان این بخش را از ورشکستگی نجات دهد.

به گزارش تین‌نیوز، یوسف منتظری این مطلب را در پاسخ به پیامی نوشت که یک کامیوندار و فعال بخش حمل‌ونقل کالا در یک گروه تلگرامی منتشر کرد و گفت: چند ماه است که ماشین را خوابانده‌ام و بار نمی‌برم.

این کامیوندار درباره دلایل کار خود توضیح داد: پنج جفت لاستیک دارم، سال ۹۶ درآمد اندکی از ماشین داشتم، قیمت لاستیک سال گذشته حدود ۹ میلیون تومان بود اما امسال اگر  لاستیک دنا گل‌دنده استفاده کنم قیمت آن ۱۱ میلیون است و بعید نیست اندک زمانی دیگر (با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور) به ۱۷ میلیون تومان برسد.پس اگر من ۹ میلیون را امروز تسویه کنم، فردا باید با ۱۷ میلیون جایش را پر کنم و این خیلی سخت است.

منتظری در ادامه پاسخ خود به نویسنده پیام بالا نوشت: وضعیت حمل‌ونقل در حال حاضر مانند شخصی است که که هزار و یک درد و بیماری داشته اما به پزشک مراجعه نکرده و با مسکن دردها را آرام کرده است اما حالا وضعیت به گونه‌ای شده که این مریض (صنعت حمل‌ونقل) در حالت کُما است و اگر کمی دیر اقدام شود به کلی نابود می‌شود.

وی گفت: برای حل مشکل و بهبود وضعیت راهکارهای پیشنهاد می‌شود که یکی از آنها به‌روزرسانی قوانین حمل‌ونقل است.

به گزارش تین‌نیوز، این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا افزود: حذف بعضی از قوانین بی‌مصرف و ناکارآمد و تصویب قوانین جدید بر طبق شرایط فعلی واستاندارد بین‌المللی (به خصوص در بحث بیمه و بازنشستگی) نیز از دیگر راه‌حل‌هایی است که برای برون رفت از این وضعیت پیشنهاد می‌شود.

 منتظری برکناری برخی مسئولان صنف حمل‌ونقل و جایگزین کردن جوانان متخصص و راننده را با آنها، از دیگر راهکارهای پیشنهادی در این مورد ذکر کرد و گفت: احیای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل کالا، دیدار منظم با نمایندگان مجلس جهت طرح مشکلات و ارائه راه‌حل از طرف نمایندگان رانندگان، دیدار بار مسئولان وزارت‌خانه راه‌وشهرسازی به صورت منظم و دیدار با رهبر انقلاب حداقل یک بار در سال و در روز حمل‌ونقل و ارائه گزارش از مشکلات این صنعت و راهحل‌های موجود نیز برای حل مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل پیشنهاد می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • گلبرگ (محسن سابق) 0 0

    با احترام؛

    مشکلاتی که آقای منتظری بیان کردید وجود دارد،
    ولی برای من جای سوال هست که:

    حدود 2 سال از اجرای طرح نوبت مجازی میگذره و دلسوزان صنف به دفعات از مضررات این طرح انتقاد کردن و هشدار به ورشکستگی بخش حمل و نقل دادن.

    چرا شما و دیگر فعالین صنفی لب به انتقاد از این طرح باز نمیکنید؟؟

    طرحی که باعث تحریک ظرفیت مازاد به نفع شرکتهای حمل و نقل شده .

    چرا و چرا و چرا لب به انتقاد از این طرح باز نمیکنید؟؟

    من به شما عرض میکنم جناب آقای منتظری اگر اصلاحات مد نظر شما انجام شود و طرح نوبت مجازی پا برجا باشد عموم مردم هر روز به پرتگاه ورشکستگی نزدیک تر خواهند شد.
    چه طور شما و فعالین صنفی متوجه بازی هایی که در پشت پرده نوبت مجازیست نمیشوید؟؟

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل