بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

دو سال و نیم گذشت و هیچ مطالبه ای محقق نشد!

کارگران پارس جنوبی از عدم تحقق وعده های مسئولان برای رسیدگی به مطالبات خود خبر دادند. آنها می گویند: هیچکدام از قول های داده شده محقق نشد.

دو سال و نیم گذشت و هیچ مطالبه ای محقق نشد!
تین نیوز

کارگران پارس جنوبی از عدم تحقق وعده های مسئولان برای رسیدگی به مطالبات خود خبر دادند. آنها می گویند: هیچکدام از قول های داده شده محقق نشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، کارگران پارس جنوبی از عدم تحقق مطالباتِ خود بعد از دو سال و نیم پیگیری و وعده های مسئولان خبر دادند. 

از جمله مهم ترین مطالباتِ این کارگران ایجاد کمیته ی طرح طبقه بندی مشاغل و بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل است. طرح طبقه بندی مشاغلِ کارگرانِ پالایشگاه های پارس جنوبی بعد از رایزنی های بسیار در زمان وزارتِ بیژن نامدار زنگنه مورد پذیرش قرار گرفت و پارس جنوبی ملزم به اجرای این طرح از اول فروردین سال ۹۹ شد. طرح اجرا شده البته مورد پذیرشِ کارگران قرار نگرفت و انجمن صنفی کارگران این پالایشگاه به دنبالِ ایجاد کمیته طبقه بندی مشاغل برای بازنگری در طرح برآمد. 

طبق آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندیِ مشاغل در صورت اعتراض نمایندگان کارگری به نحوه ی محاسبه و پرداختِ مابه التفاوتهای احتمالی باید کمیته طبقه بندی مشاغل شکل بگیرد و این کمیته هم متشکل از نماینده کارگر، کارفرما، وزارت کار و در صورتِ وجود، شرکتِ مشاوره است. 

در طول این دو سال و نیم، وعده هایی برای بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل به کارگران و نمایندگانِ آن ها داده شده اما این وعده ها عملی نشده است. 

مطالبه ی دیگر که از سوی کانون انجمن های صنفی کارگران پارس جنوبی بارها پیگیری شده، تغییر سیستم اقماریِ نیروهای اداری پشتیبانی به دو هفته کار و دو هفته استراحت است. قرار بود اوایل سال ۱۴۰۲ این مشکل نیز حل شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. حل مسئله ی نیروهای اداری پشتیبانی در سفرِ سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور به بوشهر به عنوان یکی از دستاوردهای این سفر عنوان شد، دستاوردی که هنوز به نتیجه نرسیده است. 

مشکلِ رانندگان استیجاری، یکی دیگر از مشکلاتِ این کارگران است. این رانندگان حقوق ناچیزی می گیرند و چون قرارداد آن ها ذیل قانون کار به حساب نمی آید از بسیاری از حقوق بی بهره اند. آن ها ساعتهای طولانی با حقوق های ناچیز کار می کنند. در موردِ آن ها قول حل مسئله داده بودند، اما این مشکل نیز همچنان حل نشده باقی مانده است. 

خوابگاه های این کارگران و درخواست برای بهبود امکاناتِ رفاهی، یکی دیگر از مطالباتِ کارگران پارس جنوبی است که این مطالبه نیز محقق نشده و کارگران در خوابگاه های قدیمی با امکانات بسیار ناچیز ساعاتِ استراحتِ خود را می گذرانند. 

کارگران پارس جنوبی، سال گذشته برای محقق شدنِ این مطالبات در پالایشگاه های مختلف تجمعاتی برگزار کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.